Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hakank
@femman. Vad fick du för pris? Tror att Bilia kör kampanj nu..
Användarvisningsbild
av Strebern
femman skrev:Det förklarar ju varför jag fick ett så bra pris på serviceavtalet när jag köpte en 2,5 ft för en vecka sedan.
Vill gärna vet det med, samt om hur många mil din bil gått och hur långt avtalet sträcker sig
Användarvisningsbild
av hakank
@Strebern. Om du är intresserad så skulle jag, om jag var du, höra av mig till Bilia. Jag fick 99:- i månaden på tre år. Först trodde jag det inte var sant men läste noga och det stod att 2 basservice och 1 underhållsservice ingick. Nu vet jag inte om det berodde på att jag tecknade det på en ny bil eller om jag fick mycket rabatt från säljaren. Men tyckte han sade nått om kampanj i allfall. Kan ju också vara så som jag hörde av nån kollega, nått annat bilmärke (tror det var BMW) sålde nya bilar inklusive tre års service. Därför det låga priset. Men, kolla med Bilia.
av femman
1500 mil/år, 6100 mil, 206 kr/mån, 36 mån avtal.
av Droopy
Oj, vad surt för de som nyss gjort den servicen, 12kaker till ingen nytta men men. Sedan är det ju psykologi på hög nivå, innan dettas var ju många livrädda för att köpa en 2.5FT som inte fått ventilerna ljusterade och nu menar volvo att det fins inga belägg för att det orsakat haveri på toppen. Så nu köper folk nog en 2,5FT utan att bry sig om ventilljusteringen. undra vad alla dessa toplocksrenoveringarna berodde på då, för det var ju inte ventilerna
av borg
Jag skulle INTE köpa en 2.5ft om man inte gjort ventiljusteringen, alternativt pruta ordentligt för att göra den efter köpet (beroende på miltalet efter när justeringen skulle skett). Det blir många som inte kommer få ut de pengar de begär för bilen om de inte gjort justeringen, det är iallafall vad jag tror.
Eller bättre med en fråga, hur många här kommer inte göra ventiljustering på sin bil (2.5ft) i fortsättningen ?
av Petzzon
borg skrev:Jag skulle INTE köpa en 2.5ft om man inte gjort ventiljusteringen, alternativt pruta ordentligt för att göra den efter köpet (beroende på miltalet efter när justeringen skulle skett). Det blir många som inte kommer få ut de pengar de begär för bilen om de inte gjort justeringen, det är iallafall vad jag tror.
Eller bättre med en fråga, hur många här kommer inte göra ventiljustering på sin bil (2.5ft) i fortsättningen ?
Då riskerar du nog bli utan bil, jag skulle inte pruta en krona av den anledningen om jag skulle sälja en sådan bil, skulle bara avakta nästa köpare som nöjer sig med att bilen servats enl. volvos rekommendationer.

Således jag skulle inte göra mer service än vad som krävs om jag ägt en 2,5 FT, finns ju troligen en anledning till att det tagits bort. Det har visats sig inte behövas.

Rent krasst är det inte 1 av 100 spekulanter som har en aning om vad som skall ingå i en service, betänkt att vi är ett fåtal nördar som hänger här på detta forum och har bra koll, övriga köper en bil, tankar, kör, lämnar på service och reparation och förhoppningsvis bara är nöjda.
av borg
Petzzon, då bör det ha funnits en anledning till att ventiljusteringen behövdes från första början.
Eller så får vi se senare när / om det ploppar upp bilar med rasade toppar. Undrar isåfall om Volvo kommer ta ngt ansvar isaåfall.
Missförstå mig inte, jag hoppas jag har fel. Men lite frågandes blir man när en sån viktig grej som har behövts tas bort när den var behövdes tidigare.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]