Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mickep85
Tjena allesammans. Jag undrar om de är någon som vet hur man tar bort nackstödet i mitten bak på en V70 från 2010? Jag vet hur man får bort dom fram men inte mitten bak. Tack på förhand
Användarvisningsbild
av Variosboy
Hej!

Helt fel avdelning i forumet, men ändå. Mittennackstödet tar du inte bort, det fälls ner i ryggryggstödet så att säga..
av mickep85
Varför jag ska ta bort de är för att en sömn har gått sönder på nackstödet. Så istället för att lämna in bilen och bli av med den en dag tänkte jag bara lämna in nackstödet. Annars finns de nog ingen större anledning o ta bort de.
av Desmodue
Utan att veta eller att ha undersökt det IRL, så är mitt stalltips att kolla på baksidan av ryggstödet. Kolla om det går att trycka på mattan, likt det sätt man får av nackstöden fram.
Användarvisningsbild
av apersson850
Det i mitten sitter inte på en fällbar led. Det skjuts ner i sätet. Kan mycket väl vara så att det finns någon dold spärr inne i ryggstödet.
av Calvin
Pilla bort knappen som styr nackstödet med ett fiskben. Väl borta så drar du i "armen" som knappen trycker på. Då går nackstödet att demontera.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!