Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tobben87
Jag pratade med en kille som byter glasrutor, och tydligen så sitter det någon gel mellan glassensorn och rutan. och det är viktigt att man ser till att de finns ordentligt med gel och att den är ren. Annars kan regnsensorn balla ur. Kanske har de missat de?
Användarvisningsbild
av CarMan
Rör inget själv. Ring dom som bytte och diskutera fram en läsning.
Användarvisningsbild
av gooose
Säger som carman + att vill dom inte hjälpa dej och som du säger att dom är oförstående till problemet
Vänd dej till ditt försäkringsbolag och förklara din situation så får Ditt försäkringsbolag lösa detta och ev hänvisa dej till annan verkstad
Åker du själv till en annan verkstad så kanske du får betala själv
Gör inget själv när det gäller regnsensorn

Kåpan och armen är inget konstigt att du fixar till själv om du vill men inte sensorn då "någon" kan säga att du gjort sönder detta själv

//Gooose
Användarvisningsbild
av LeifA
Jag har bytt en hel del rutor och problemet brukar vara att det inte ska bli några luftbubblor mellan sensor-gel-ruta så kolla om den ligger an som den ska,annars ska man byta till ny gel som är lätt gjort.
Stort tack för alla bra tips och kommentarer, skall till glasmästaren idag och mycket försiktigt lyssna hur dom brukar göra, för att få dom att erkänna att det troligen är något med gel: en som spökar.
Jag har inte rört någon överhuvudtaget, inte ens försökt sätta dit kåpan igen, att justera torkararmen såg jag som ett måste då den gick utanför bilen.
Återkopplar direkt när jag får svar.
Användarvisningsbild
av CarMan
Det är just det att gelet alltid ska bytas! Har man missat att beställa det.....
av peralm
Har du fått någon rätsida på det? Har liknande problem och det ser ut som luftbubblor runt sensorn efter rutbyte!
Användarvisningsbild
av frefre
Nyfiken fråga i ämnet:

Om man byter till en ruta som är tonad i överkant. Kan det påverka regnsensorns funktion?
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]