Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
osla skrev:
perhall skrev:Ford, Renault och Citroën har ju inte rosat marknaden med bra bilar direkt... men D2-motorn från Frankrike och många av Fords (och Opels) bensinmotorer är extremt hållbara. Mycket bättre än t ex Audi- och BMW-motorer...
PH
citroen och peugeot har alltid gjort bra bilar, inte så roliga men bra komfort jämfört med andra märken i samma prisklass. och diesel motorerna kan nästan jämföras med mb dieslar. så att det skulle vara en dålig motor tror jag inte
Nja bra bilar vet jag inte... elektronik till tusen som älskar att krångla och många knäppa lösningar.. Men komforten är ofta bra i dom!
av osla
mattish skrev:
osla skrev:
perhall skrev:Ford, Renault och Citroën har ju inte rosat marknaden med bra bilar direkt... men D2-motorn från Frankrike och många av Fords (och Opels) bensinmotorer är extremt hållbara. Mycket bättre än t ex Audi- och BMW-motorer...
PH
citroen och peugeot har alltid gjort bra bilar, inte så roliga men bra komfort jämfört med andra märken i samma prisklass. och diesel motorerna kan nästan jämföras med mb dieslar. så att det skulle vara en dålig motor tror jag inte
Nja bra bilar vet jag inte... elektronik till tusen som älskar att krångla och många knäppa lösningar.. Men komforten är ofta bra i dom!
ja, elektroniken är ju inte riktigt 100. farsan hade 2 citroen xm 2,1td, och vilka bilar, stora och rymliga, v70xc:n är mycket mindre, och deras gashydrauliska fjädring är ju guld.

nu skenade iväg lite, var ju inte det tråden handlade om :wink:

Elvinge hade jag redan på VW Corrado f&oum[…]

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]