MattiasD skrev:perin skrev:
Varför inte diesel kanske någon undrar, men då mina dagliga resor till och från jobbet på mindre än 10 km så går det bort. Kör också bara ca 1500 mil om året. Var hos handlaren idag och ska tillbaka imorgon tillsammans med sambon för att eventuellt skriva ett köpeavtal. Jag har fått ett pris inkl. en komplett sats med vinderdäck, fast drag & bagagerums matta. Saknas det något och är det något mer jag kan tigga till mig.
Vad tror ni och vad tycker ni om T4:an i allmänhet?
Jag undrar inte angående diesel, däremot varför inte en T4F? Både T4/T4F duger gott i V70 och jag är väldigt nöjd med bilen. Motorn känns modern och kraftfull trots sina lilla volym och snål. Jag kör numera också under 1500 mil/år och "lider" därmed inte av extra oljebytet i F-modellerna. Jag körde V70 MY09 med 2.5FT motorn innan och visst saknar jag den motorn både vad gäller ännu mer kraft och ljud. psykologiskt kändes det bra att ha en äkta Volvomotor men sånt där glömmer man snabbt. Bilen (MY14) i övrigt känns mer färdigutvecklad. Svårt att sätta fingret på vad. Kanske är den bättre i ihopsatt, eller är det bara för motortemperaturmätaren äntligen är tillbaka :)
T4F är en bra idé men jag tror inte att kampanjen gäller den, tyvärr. Och synd att den inte har s/s, beror lite på var man bor. För mig i storstadsområde är s/s bra, för vissa andra mindre viktigt. Har haft MY08, MY11 och MY12 (mkt sen, veckan innan MY13). T4-motorn gick inte riktigt bra i MY11, men går utmärkt och mycket snålt i MY12. MY11 känns klart bättre ihopsatt än MY08 och MY12 ännu bättre. Tror att Sensus kan bidra till intrycket. Tycker Volvo och BMW är ganska lika i kvalitetskänsla men panelen är mycket snyggare och trevligare i BMW:n.
PH