Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det är bara att gratulera alla som åker omkring i en XC70 - den utsrålar verkligen robusthet och kikar man på splitter nya XC70 i bilhallarna väcker den habegär. Gissar det inte finns såvärst många missnöjda XC70 ägare där ute.
Nån som vet när nästa generation XC70 kommer? Är det 2016 eller däromkring när V70 beräknas komma i en ny generation?
Jag var några ögonblick inne på en XC70 för ett tag när jag skulle skaffa ny bil men jag lugna ner mig lite och kom till sans med en V70 D3 2014 och den är jag hittills nöjd med, men en XC70 hade smällt högre förstås.

/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Det är bra att dessa bilar målas i kraftiga färger så de syns. Bilen är deras arbetsplats. Biljakter är en del i jobbet men även att skydda och rädda oss oskyldiga.
Fartresurserna räcker nog bra. Amerikanarna vill säkert ha minst dubbla effekten. När effekten nyttjas i biljakter så är de inte ovanligt att den jagade bilen kör åt helvete. I dom fallen bör istället helikopter nyttjas.

Imponerande bil som bör utvecklas för att verkligen vara det absolut givna valet för svensk Polis. Att börja köra Toyota, BMW och MB är väl nästan ett slag i ansiktet mot vår egen bilindustri. Som diskreta civilpolisbilar kan det vara befogat just för att va diskreta.
bem skrev: Nån som vet när nästa generation XC70 kommer? Är det 2016 eller däromkring när V70 beräknas komma i en ny version?

/Bo

Det mesta tyder nog på att det blir till MY16. Nya XC90 och V70III, eller V90 som den nog kommer döpas om till, utvecklas just nu parallellt och är i stort sett färdigutvecklade enligt volvokälla. XC90 visas upp i Paris i september och jag gissar att V70, eller möjligen bara S80, visas på Geneve i Mars 2015 och börjar nog produceras där efter.

Mina gissningar iaf! :)

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]