- tor 28 nov 2013, 13:11
Hej,
Jag har en V70 2,0F 2008 där airbaglampan tändes för ett tag sedan tillsammans med meddelandet SRS airbag service krävs.
Lampan är konstant tänd, felmeddelandet kommer sällan vilket tycker jag tyder på att det är glapp någonstans.
Nu har jag haft bilen på Mekonomen verkstad för att få ut felkoderna.
De felkoder som finns på bilen är:
SRS
B002011 - Krockkudde vänster sida aktivering - kortslutning till jord - intermittent
Multifunktion - Förardörrmodul
B118E00 - Vänster framruta - intermittent
B119000 - Vänster bakruta - Permanent
Multifunktion - Passagerardörrmodul
B118F00 - Vänster framruta - intermittent
B119100 - Vänster bakruta - Permanent
Felet med rutorna är att de inte går ner på automatiken utan man måste hålla i knappen för att de skall gå.
Jag tror att dessa fel hänger ihop med airbagen då detta slutade funka samtidigt.
Kan någon tipsa om var man skall börja leta?
Kortslutning mot jord borde väl innebära att en kabel skavts sönder och kommer i kontakt med metall någonstans.
Tacksam för hjälp :D
Jag har en V70 2,0F 2008 där airbaglampan tändes för ett tag sedan tillsammans med meddelandet SRS airbag service krävs.
Lampan är konstant tänd, felmeddelandet kommer sällan vilket tycker jag tyder på att det är glapp någonstans.
Nu har jag haft bilen på Mekonomen verkstad för att få ut felkoderna.
De felkoder som finns på bilen är:
SRS
B002011 - Krockkudde vänster sida aktivering - kortslutning till jord - intermittent
Multifunktion - Förardörrmodul
B118E00 - Vänster framruta - intermittent
B119000 - Vänster bakruta - Permanent
Multifunktion - Passagerardörrmodul
B118F00 - Vänster framruta - intermittent
B119100 - Vänster bakruta - Permanent
Felet med rutorna är att de inte går ner på automatiken utan man måste hålla i knappen för att de skall gå.
Jag tror att dessa fel hänger ihop med airbagen då detta slutade funka samtidigt.
Kan någon tipsa om var man skall börja leta?
Kortslutning mot jord borde väl innebära att en kabel skavts sönder och kommer i kontakt med metall någonstans.
Tacksam för hjälp :D
- By IsshinAshina