Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Kanske en "korkad" fråga, men jag vet inte. Vad är det för skillnad på 3,2 och T6. Att T6 är en dubbelturbo, vet jag. Men är det någon mer skillnad.
Användarvisningsbild
av RWD
Den motorn (SI6?) finns väl med och utan turbo så 3,2 antar jag är utan turbo?
Senast redigerad av 1 RWD, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MartinS
3.2 är en rak 3.2 liters rak sexa utan överladdning.
T6 som vi pratar om i denna tråden är en 3.0L rak sexa med en(!) twinscroll turbo.

/Martin
Användarvisningsbild
av swed
MartinS skrev:Om du uppskattar väghållningen tycker jag inte du skall välja en XC, oavsett 4C eller inte. En V70 T6 är nog ett bättre val för dig. Det finns väl lite mer att välja på då också på begagnatmarknaden?

Annars är det en kanonmotor, om du slänger i Polestar är det minimal skillnad mellan 315 och 329hk. Orginal är skillnaden större mellan 285 och 305hk. Men polestar skall du ha, det är grym skillnad mot orginalprogrammet. Däremot sägs det att bränsleförbrukningen är ~1dl lägre per mil om du väljer 305/329 varianten istället för 285/315 motorn.

Skall man köpa en lite udda begagnad bil får man räkna med att åka en bit för att kolla/handla.

Lycka till, du kommer inte bli missnöjd med T6:an!

/Martin
Tack för det,
faktiskt så söker jag mjuk och tyst gång för 95% av tiden, men vill ändå ha lite pulver under huven.
Därav valet/sökandet av en XC T6.

Det tog kanske en ny vändning idag i bilsökandet har börjat förhandla med denna:
http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_XC7 ... 6.htm?sa=1
:lol:
Tycker själv att den ligger en hel del för högt, får se vart det hamnar!

Kommer absolut att se till at få i Polestar (synd att det inte är kampanj på nyare bilar...)
Bosse
Användarvisningsbild
av MartinS
swed skrev: faktiskt så söker jag mjuk och tyst gång för 95% av tiden, men vill ändå ha lite pulver under huven.
Därav valet/sökandet av en XC T6.
Som jag då, det är ju väldigt sällan man använder alla de 315 hästarna, men man vet ju att de finns där och dom är finfina när man väcker dom alla till liv. Motorgången över hela registret är fantastiskt, värd varenda centiliter..

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]