Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ymmot
Mjukvaran är installerad men det fungerar inte ännu. Troligtvis måste man ha my14 ljus strömställare. Återkommer nästa vecka. Men det kommer nog kosta en slant att få drl att fungera då nya drl ljus o strömställaren med mjukvara går på en 6000-7000kr tror jag. Just nu i varje fall är bilen helt släckt på läge 0.
Användarvisningsbild
av Dogfight
Jag har beställt ett DRL paket från Philips men inte fått det ännu priset ligger på ca 1200 kr, sen tillkommer o släcka halvljuset på 0 läget o låta parkering endast lysa då för att få lagligt varselljus. DRL e inte lagligt utan bakljus som eftermontering. Endast med helbilsgodkända bilar med DRLkan man ha enbart DRL fram.
Den satsen jag beställt har artikelnummer 43612820WLEDX1 sen måste jag ha en tillsats för start/stop som är standard på min T4a. "du behöver ett extra styrdon att montera för funktionen med start stop." den skall visst inte kosta något extra tillsatsen enligt Glenn Wallman på AD Bildelar i Aröd GBG

Återkommer senare med vad jag fått Dogfight

Edit:typo

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]