Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Har inte bländats av dimljus på 10 år, däremot bländar ju alla fulkonverterade exenonhalvljus som bara den
Användarvisningsbild
av börne
VolvoB20 skrev:däremot bländar ju alla fulkonverterade exenonhalvljus som bara den
Ja... det stör jag mig på ordentligt, blir lätt bländad då jag är lite känslig för ljus & ibland är det riktigt illa när ljuset står för högt på dessa bonnastylade ekipage med lampor & skit överallt i fronten plus xenon :-(O)
Användarvisningsbild
av Momentum
Variosboy skrev:Håller med, men vad har det med tråden att göra? :roll:
Som kommentar om bländning vet du, några inlägg ovan, om det blir en till som bländar lite för han meckar med ½-ljuset är skit samma

Tror att den som ställer ½-ljuset själv är medveten om vad han gör och att man får vara försiktig så man inte får ett bländande ½-ljus
av svedan
Med xenon kan man justera med en 7 mm hylsa. Min var (många år sedan) lite låg tyckte jag. Ställde upp den lite. Vid besiktningen kollade jag noga och såg på skärmen att det går att ställa upp lite till. Inte ovanligt att de är felprogrammerade vid en service. Då ställer datorn in ljushöjden när meken sitter på förarplats.
Backlampa

Jo den har jag sett men, vill hitta billigare alte[…]

Nej de har vi inte kontrollerat den har ju rulla[…]

Självklart är det Beg delar jag letar ef[…]

Gasfjäderbyte Packline

Bakluckefjädrar till Fiat Barchetta verkar fu[…]