Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sedan den senaste services har jag märkt att parkeringssensorerna blivit mycket känsligare. Det händer nästan dagligen att någon sensor piper till till synes helt omotiverat. Till exempel idag när jag stod still vid ett rödljus och ingen bil eller andra föremål var i närheten. Eller senare i en bilkö, inte heller då var en bil (tillräckligt) nära mig för att motivera pip. Först när det här började hända tänkte jag att det kanske var något löv eller liknande som blåste förbi. Men nu börjar jag se att detta händer för ofta för att det ska vara en tillfällighet.

Är det någon som känner igen detta? Kan det vara relaterat till någon mjukvaruuppdatering? Det sker sporadiskt och kanske i snitt 1 gång varannan/var tredje biltur.
Svar till Sleeper.
Har upplevt precis samma problem med sensorerna fram på min V70 T4F 2012 efter att bilen varit inne hos Bilia för service. Det beror på den uppgraderade programvaran som de har tankat ned. Jag har påpekat detta och sagt att jag vill ha tillbaka det tidigare programmet, men de ser bara ut som fågelholkar och säger att det inte går att få. Det är väldigt svårt att få tag i någon programansvarig på Volvo som vet vad som går att göra. :cry:

Någon annan som har lyckats?
Backlampa

Jo den har jag sett men, vill hitta billigare alte[…]

Nej de har vi inte kontrollerat den har ju rulla[…]

Självklart är det Beg delar jag letar ef[…]

Gasfjäderbyte Packline

Bakluckefjädrar till Fiat Barchetta verkar fu[…]