Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
Dieselboxar är en klumpig lösning att lura motorns styrsystem (eg bränsletryck), sök här på forumet på "dieselbox" så får du lite synpunkter...
Satsa hellrepå riktig mjukvara, BSR/RICA/tmchiptuning etc
av kinamicke
Jag valde att inte montera någon box, utan gjorde en Polestar uppgradering på Volvo på min XC70 MY08, men så här i efterhand hade det varit bättre att rulla ihop tusenlapparna och röka upp dem. Gjorde inte så stor skillnad om du frågar mig.
av jpennerb
Bättre att ställa frågan: Vilket dieselbox är minst dålig för motorn? :lol: :wink:
av oldtimersmc
kinamicke skrev:Jag valde att inte montera någon box, utan gjorde en Polestar uppgradering på Volvo på min XC70 MY08, men så här i efterhand hade det varit bättre att rulla ihop tusenlapparna och röka upp dem. Gjorde inte så stor skillnad om du frågar mig.
Att röka tusenlappar är ohälsosamt innehåller bla div brända textilfärger, silveroxid och bommulls förbränningsgaser.
Bättre och torka sig i häcken med dem i så fall men inte ens det är så lockande så var nöjd du att du inte "rökte på" :lol:
Och jag är säker på att du nog märkte en effektökning men inte så stor som folk tror att den skall upplevas.
Det går inte att trimma en bil så att man blir nöjd, möjligen en mc i några veckor.
En trimmad superbike upplevs som hejdlös ena vecka upplevs som något seg några veckor senare.
av kinamicke
Där har du helt rätt oldtimersmc!!
Kände väl en liten skillnad, men inget som var värt 7500kr i alla fall.
Du har också rätt vad gäller mc, tyckte Hayabusan var snabb när jag köpte den och vissa dagar nu är det mer damcyklar över den. :D
av Rasken
Hade Rica steg 2 i min C70 D5 (samma motor?). Hade 240hk/480Nm och aldrig något krångel med det. Rekommenderas starkt
Backlampa

Jo den har jag sett men, vill hitta billigare alte[…]

Nej de har vi inte kontrollerat den har ju rulla[…]

Självklart är det Beg delar jag letar ef[…]

Gasfjäderbyte Packline

Bakluckefjädrar till Fiat Barchetta verkar fu[…]