- mån 28 okt 2013, 01:08
Rackarn skrev:Gjorde ni affär? Blev det som du tänkt?Guligan skrev:Iom att jag har sett kvitton så vet jag att den kostade 477.000:- ny. Jag har bestämt mig för affär och vi ska göra den på bilia är det tänkt, han menar att det ska gå och lösa allt på samma dag men han skulle försöka kolla upp det till i morgon.Rackarn skrev:Skulle 150000 vara mer i rätt nivå? Löser man leasingen och gör affären på banken, på bilia, eller ska säljaren gjort klart detta innan? Och hur vet jag med säkerhet att den är löst från leasing?Säljaren löser leasingen på bank eller med sin ÅF om avtalet ligger hos Volvofinans. När leasingavtalet är löst släpper banken/ÅF leasingspärren och bilen går att omregistrera på dig, vilket inte går så länge leasingspärren ligger kvar. Prisfrågan också, jag skulle tippa på att denna bilen kostade någonstans mellan 420-440 Tkr som ny. Värdesätter du den fina utrustningsnivån?
Jag uppskattar helt klart utrustningsnivån, den har allt jag vill ha och en del som jag inte behöver men som kan vara kul att ha. Enda jag tycker är lite synd är som sagt miltalet, men jag betalar väl därefter antar jag.. Funderar på att köpa en OBD2 läsare, men vet inte riktigt vad jag ska utläsa och hur jag ska tyda datan. Den har ju vart servad enligt bok, så det kanske är onödigt?
V90 D4 Inscription - MY18
Svart 019, Läder Blond
Klimatpaket VOC, Mörkt tonade rutor
Svart 019, Läder Blond
Klimatpaket VOC, Mörkt tonade rutor
- By Dieselvolvo