Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tsp
I manualen tillhörande min Volvo V70 II 2,5 FT Summum Flexifuel finns en beskrivning (ritad bild) av oljestickan som har tydliga markeringar för max- och min-oljenivå. Oljestickan ser dock helt annorlunda ut i verkligheten, bla så står det inte i klartext var max- och min-oljenivå är på stickan. Istället är det två streck med ett antal "X" emellan och man kan anta att strecken är avsedda för att markera max- och min-oljenivå. Vore det inte bättre att markera strecken med max- respektive min-oljenivå så som det står i manualen? Alternativt vore det lämpligt att ändra beskrivningen i manualen så att den överensstämmer med verkligheten.
Användarvisningsbild
av börne
Vojje skrev:om manualen inte stämmer med verkligheten, gäller manualen :D
Japp... bara att ta fram bokstavsstansarna & fylla i så det ser ut som på bilden i manualen, annars går det ju inte att kolla oljenivån som man ska... enligt manualen :wink:
Användarvisningsbild
av apersson850
Ibland är manualen rätt till nästa årsmodell. Men det är alltid ett elände att få med allt som ändras i verkligheten även i bruksanvisningen. Läser du det finstilta kommer du att hitta en text där Volvo förbehåller sig rätten att ändra precis vad som helst utan några föregående meddelanden.

Fantasi krävs av ägaren.

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]

Strömsparläge

Hej! För visade VOC appen "strömspa[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Bra att du fattat det nu Over and out.

Han hade ingen lösning . Jag skrotade bilen.