Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av polestar
Perra83 skrev:Bromsvätskan ger dom fan i!
Min verkstad mäter bromsvätskans kokpunkt och byter när det behövs beroende på mätresultatet. :)
av Martinhellström
Kolla VIDA, står klart och tydligt att spännare och rem skall bytas vi 12000 mils service, är det gjort tidigare behövs det självklart inte göras. Angående bromsvätskan, rätt intressant, bromsvätskan mäts genom att ett prov tas ur bromsvätskebehållaren, om du har varit där och fyllt lite precis då klossarna slitits är kokpunkten på denna perfekt, men hur är det nere vid oken, och hur är korrosionsskyddet? nej, fusk kallas det, btomsvätskan skall bytas på intervall för att slippa framtida problem, då går det väl bra att blåsa ur ett luftfilter och sätta tillbaka också?
av 9070
Så ja, va förbi Bilia o kolla varför det inte gjorts. De hade ingen aning men bilen tas in redan i övermorgon. Tack för tipsen boys
av Tartryffel
Fick ett väldigt konstigt besked av en verkstad (av fyra) när jag kollade pris på den här servicen idag.

Jag bytte den där remmen och spännaren/rullen förra året på garanti, gratis. Bilen har rullat runt 1300 mil sen dess, ett år. Men en verkstad hävdade att den ska bytas igen nu, oavsett när den byttes tidigare. Väldigt märkligt tyckte jag för de nya delarna har rimligtvis också en beräknad livslängd. Vi hamnade till slut i den absurda diskussionen om bilen hade garantiåtgärdats vid 11999 mil. "Då måste du ändå byta igen vid 12000, annars får du ingen garanti eller Volvo Assistance".

Låter helt orimligt i mina öron och de andra verkstäderna sa det väntade, "då behöver du såklart inte byta den". Men vad tror ni?

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]

Strömsparläge

Hej! För visade VOC appen "strömspa[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Bra att du fattat det nu Over and out.

Han hade ingen lösning . Jag skrotade bilen.