Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en XC70 MY12 och såg precis att där blivit sprickor i båda sidospeglarnas blinkers glas är detta något vanligt förekommande på XC70 och V70?

Bilfirman som jag ska lämna in den till tror att det beror på stenskott....men borde inte plasten tåla det? Själv tror jag det är spänning i plasten.
poseidon skrev:Har oxå det i vår. Aldrig upplevt att jag krockat eller fått stenskott mot speglarna.
Nej låter lite konstigt men antar att bilfirman inte vill betala för det:) 1280kr skulle det kosta att byta båda...
Mccartney skrev:
poseidon skrev:Har oxå det i vår. Aldrig upplevt att jag krockat eller fått stenskott mot speglarna.
Nej låter lite konstigt men antar att bilfirman inte vill betala för det:) 1280kr skulle det kosta att byta båda...
Har haft samma bekymmer med sprickor i plasten precis som TS. Sprickor som med tiden gjorde att hela "glaset" blev igen immat..
Inte snyggt på en förövrigt fräsch XC 70 My10 :P Köpte nya på Volvo för runt 350:- styck. Bytet går på några minuter.
Vad sprickorna beror på är ju en helt annan femma, fick också för mig att det var stenskott men kan ju såklart vara nåt annat.

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]

Strömsparläge

Hej! För visade VOC appen "strömspa[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Bra att du fattat det nu Over and out.

Han hade ingen lösning . Jag skrotade bilen.