Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DrMumin
Går lite i bil bytartankar och kikade på blocket och bytbil.com sökte först på v70 drive 2010 och fann ett pris span som började på 130 och uppåt kikade sen på 2011 och här fanns en hel drös från under 120 hur förklarar man att dom nyare är billigare?
Användarvisningsbild
av joel80
Annorlunda tillbehörspaket kanske?
Rätt stor skillnad på en Kinetic och en Summum med teknikpaketet och R-design eller nått sånt.
Användarvisningsbild
av DrMumin
Det va liknande mil och momentum på byt bil finns det en 10 under 150 och en hel drös med 11under förstår inte fenomenet
av perhall
Visst kan det vara så tillfälligtvis men i längden kommer en nyare bil med motsvarande mil, utrustning och skick alltid att vara dyrare (om vi inte pratar MB 350 SL-71 eller ngt liknande) /PH
Användarvisningsbild
av bem
Hej,
Jag är i liknande läge som dig DrMumin fast jag är på jakt efter V70 DRIVe 2012 Momentum. Har kikat på Kinetic men gillade inte sätesklädseln och ratten m m. Momentum utrustningsnivån blir lagom för min del.
Det kan vara bra att veta om att de tidiga V70 DRIVe innan 2012 hade ej självrengörande partikelfilter och skall man byta detta hos Volvoverkstad var 12000 mil som förespråkas blir det rätt dyrt (ca 15000 kr har nämts i andra trådar om detta). Själva partikelfiltret är inte så dyrt dock (vet ej om man kan byta själv men antar så). Bl a av den anledningen skippa jag själv DRIVe före 2012. Om du hittar en V70 DRIVe före 2012 med nära till bytesintervallet för partikelfiltret borde det påverka priset.

Man får se upp lite vad som ingår i de olika utrustningspaketen och vad som är tillval utöver detta (som man kanske är intresserad av). Nu brukar inte extra utrustning vara värt så jättemycket senare när bilen har några år på nacken men dragkrok kan höja värdet (om man är ute efter det) liksom bra vinterdäck (på alufälg) förstås om det följer med. Vissa saker är rätt dyra tillval men inget jag skulle betala extra för som t ex Volvo On Call, RTI (navigationssystem) osv.
Jag har Volvo V70 försäljningsbroschyrerna 2010, -11, -12 (och -13, -14) som PDF där all utrustning listas, vad dom igår i paketen, vad som måste vara fabriksmonterat och vad som kan eftermonteras som kan vara bra att veta. Om du vill kika i nån av dessa så hör av dig.

/Bo
av specos
2011 på bytbil får jag upp, max 9000 mil, ca 169 för billigatse.
2010 ligger på 159 000 med samma premisser........

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]

Strömsparläge

Hej! För visade VOC appen "strömspa[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Bra att du fattat det nu Over and out.

Han hade ingen lösning . Jag skrotade bilen.