Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Doffen
På min XC70 MY13, får jeg ikke talekommandoer til å fungere, hverken på telefon eller navi.
Er det noe jeg gjør feil? Skal ikke denne funksjonen aktiveres med ett trykk på knappen på rattet?
Användarvisningsbild
av bem
Gissar: Du skall säkerligen in i nån meny på bildskärmen och aktivera nåt. Lusläs handboken till bilen, där bör det stå. Om inte ta en sväng in till Volvohandlaren om det är möjligt och fråga hur du får igång röststyrningen.

/Bo
Det ska räcka att trycka en gång på knappen i ratten. Då ska radion tystas ner, ett pip höras och så ska man prata efter det. Antingen fattar bilen vad man säger, eller så frågar den igen några gånger. Så ska det fungera. Det finns inget att ställa in för att ta bort funktionen. Däremot kan man träna bilen på att känna igen ens egen röst, men det hjälper ju bara om den i alla fall lyssnar på vad man säger, men bara inte förstår.

Jag använder röstkommando ganska ofta, och tycker det fungerar smidigt. Det är rätt många steg innan man pratat sig genom en adress, men det gör också att ev. missuppfattningar går att rätta till, en del i taget, istället för att behöva göra om allting varje gång.

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]

Strömsparläge

Hej! För visade VOC appen "strömspa[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Bra att du fattat det nu Over and out.

Han hade ingen lösning . Jag skrotade bilen.