Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndersP
Nån som vet vad det är för fel och hur det fixas när fjärren inte fungerar och lampan blinkar gult/orange på själva fjärren ?
Användarvisningsbild
av AndersP
Den hade tappat kontakten med värmaren och behövdes programmeras om. Det tog volvo inget betalt för. Men de tog 425 för felsökning. 50 kr för battetibyte och 100kr för batteri till fjärren. När jag hämta den kom jag på att de hänt tidigare en gång och som denna gång hände detta efter service.....
Men detta kan jag inte bevisa, mend det är iallafall min teori.
Surt att betala för
av JHg
Hade precis samma häromdagen. Bytte batteri för 59 kr = Problemet löst!
Användarvisningsbild
av Bamseplåster
Det är väl en Webastovärmare du har. Den kan du enkelt programmera in själv till bilen. Du bryter strömmen till dosan som sitter på passagerarsidan nere vid a-stolpen bakom isoleringsmattan. Du kan bryta strömmen på tre sätt. 1.Joxa fram dosan och ta bort den bredare kontakten ur den, låt den vara ur minst 5 sek sedan sätt tillbaka 2.Ta bort säkringen till dosan och sätt tillbaka efter minst 5 sek. På min bil sitter den under vindrutetorkartäckningen(plenumtäckningen) 3. Lossa minuskabeln till batteriet och sätt tillbaka efter minst 5 sek. Inom tidsspannet 1-5 sek skall du sedan backa en bit från bilen och trycka på OFF knappen på fjärren, en röd lysdiod tänds håll kvar tills den släcks. Lyckas parningen tänds den röda lysdioden i två sek för att sedan slockna. Vid misslyckad parning blinkar dioden. Då är det bara att försöka igen.
Användarvisningsbild
av AndersP
Gött, tavk för det tipset

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]

Strömsparläge

Hej! För visade VOC appen "strömspa[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Bra att du fattat det nu Over and out.

Han hade ingen lösning . Jag skrotade bilen.