Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bara för att vara extra krånglig så har den slocknat idag när jag körde till jobbet. Den var tänd hela dagen igår.

Kan det ha varit någon tillfällig varning som inte återkom, därför slocknade lampan? Om jag drar mig till minnes körde jag upp för en ganska brant backe på ettan från lågt varvtal. Kanske blev den tillfälligt övervarm?

Nåväl, jag hade en liknande intermittent varning på en tidigare Saab 9-3. Då bytte de hela motordatorn på garantin, var säkert inte sådär jättebilligt för Saab. 8)
Är det säkert att det är serviceindikatorn och inte typ något varning om att du måste kontrollera motorn eller nått sånt? Låter konstigt om en serviceindikator bara slocknar sådär ändå.
MrMupp skrev:Bara för att vara extra krånglig så har den slocknat idag när jag körde till jobbet. Den var tänd hela dagen igår.
Håller med Joel80, är det verkligen Serviceindikatorn som "lyser"
Vad var Texten i displayen?
"Dags för Service" slocknar efter en kort stund efter man startat, så om något var "på" hela dagen så antyder det att det var något annat bilen ville berätta..........
Användarvisningsbild
av rikrd
Haha jadu. Har aldrig varit med eller hört om det du förklarar, men det verka ju inte bättre än att, det som tidigare hänt dig två gånger, har nu hänt dig igen...

Om du inte orkar åka ner till verkstaden å prata kan du la ringa och förklara ärendet å säga: Jag kommer ner nu, så får ni fixa detta på stubinen, så kanske du slipper ev. väntan iaf! :)
Venturatuning T8 2024

Hur ser vridmoment ut vid dessa olika mappar? L&[…]

Sista månaderna också nu med "[…]

@apersson850 , Ja bara man ser till att elmotorn […]

dragkrok avtagbar

Komplettera med vilken årsmodell och modell[…]