Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
SEpaket skrev:http://www.blocket.se/hela_sverige/bila ... 0&mys=2010
Här är en lista på alla 13 stycken V70 2,4D som är till salu just nu som motsvarar din bil (Momentum 8-10 000 mil, årsmodell 2010). Priserna verkar pendla mellan runt 170 och 190. Så någonstans i det spannet borde den ligga..
Blocketpriserna visar ju osålda oprutade priser, det verkliga priset vid affären är ju i princip alltid lägre.
av perhall
oldtimersmc skrev:Smällde min My10 och nu så står jag här utan bil ,va fan skall jag köpa?

Ok vill ha det mesta dvs prestanda ,ekonomi +herrgårdspack mm har ni några tipps

är lack på försäkringsbolaget som verkar gå på ngn standardlista och inte ser till vilken standard o utrustningsnivå som bilen har, föreslår att jag skall använda mig av en "opartisk värderingsman från handelskammaren" är det klokt???
Hoppas det gick bra med dig (och din familj)!
Jag känner till långt fler fall då bilägaren fått för mycket betalt, än fall då de fått för lite. Men möjligt att det har ändrats på senare tid. Grundregeln är ju att du ska kunna gå och köpa en liknande bil samma dag och pruta på en bilfirma och då betala lika mycket som du får ut.

Utrustning får man absolut betalt för, det som är tveksamt är ju lackbehandling, rostskydd etc. som eg. inte höjer marknadsvärdet nämnvärt på kort sikt.
PH
av perhall
SEpaket skrev:http://www.blocket.se/hela_sverige/bila ... 0&mys=2010
Här är en lista på alla 13 stycken V70 2,4D som är till salu just nu som motsvarar din bil (Momentum 8-10 000 mil, årsmodell 2010). Priserna verkar pendla mellan runt 170 och 190. Så någonstans i det spannet borde den ligga.

Extrautrustning är i praktiken värdelöst på begagnatmarknaden och därmed i denna värdering. Köper du RTI för 9 000 när bilen är ny så får du oftast inte en krona extra för det när du säljer bilen 3 år senare (och kartorna är obsoleta). Samma sak gäller vid inlösen. Tufft, men så är det. Titta på mig, jag har en 850 som är i ett fabulöst skick med full dokumentation, en sådan hittar jag aldrig igen. Slår någon in en ruta så vill försäkringsbolaget skrota den, då bilen i deras papper är värd noll och intet. Funderar på att värdera den för att få bättre läge redan nu.
Du skulle få ok betalt för den vid inlösen! Om du är en bra kund, vilket det verkar som (med en så väldokumenterad 850:))
Försäkringsbolag vill inte ha missnöjda kunder, de vill ha snabb skadereglering och dessutom kan du överklaga. De bråkar enligt min erfarenhet inte med bra kunder vilket de lätt kan se om man är på historiken.
Dessutom har inte skadereglerare bonus...
PH
av oldtimersmc
Vojje skrev:
oldtimersmc skrev: Dessa ständiga nättroll... Vojj Vojj Vojj IIersrof
farligt nära :mrgreen:
Vojjne vojjne Vojje.
Nu är det fulländat...
av oldtimersmc
perhall skrev:
oldtimersmc skrev:Smällde min My10 och nu så står jag här utan bil ,va fan skall jag köpa?

Ok vill ha det mesta dvs prestanda ,ekonomi +herrgårdspack mm har ni några tipps

är lack på försäkringsbolaget som verkar gå på ngn standardlista och inte ser till vilken standard o utrustningsnivå som bilen har, föreslår att jag skall använda mig av en "opartisk värderingsman från handelskammaren" är det klokt???
Hoppas det gick bra med dig (och din familj)!
Jag känner till långt fler fall då bilägaren fått för mycket betalt, än fall då de fått för lite. Men möjligt att det har ändrats på senare tid. Grundregeln är ju att du ska kunna gå och köpa en liknande bil samma dag och pruta på en bilfirma och då betala lika mycket som du får ut.

Utrustning får man absolut betalt för, det som är tveksamt är ju lackbehandling, rostskydd etc. som eg. inte höjer marknadsvärdet nämnvärt på kort sikt.
PH
Tack!!! PHJag var glädjande nog ensam i min bil (min kombattant klarade sig även hon mycket bra) även harpan verkade ha gått ut;-)...min slående bild är en mobiltelefon i en hand mitt i rutan på en bil som med svarta lyktor drar rätt in i mitt vänstra framhjul i typ60- 70kmh.
av oldtimersmc
Facit: 185K så i det här fallet så var det klokt att stå på sig. Har även lagt ner ett hyffsat jobb på att kolla var allt kostar och även kunnat vidimera det.
Så nu är det "bara" att hitta en ny bil, lär inte bli lätt. El-baklucka är ett måste.
Senast redigerad av 2 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Vojje
finns på Insignia, fast den är tryckluftsdriven :roll:
en bra sak kan vara att man kan ställa hur högt den ska öppna om takhöjden är låg :D
av oldtimersmc
Vojje skrev:finns på Insignia, fast den är tryckluftsdriven :roll:
en bra sak kan vara att man kan ställa hur högt den ska öppna om takhöjden är låg :D
Möjligt men den sitter på en Opel, jag har haft en Opel och det räcker.
av Cox
Den funktionen skall även finnas på dom nyare Volvona, från MY13 om jag minns rätt.
Gällande Opel jag du kan inte annat än hålla med :-)
Kul att det löste sig med rätt pengar för din skrynkliga bil :wink:
Fins en i Sundsvall men den verkar ha en underlig historik, i trafik 2010 07 30 och tillverkad 09...
Venturatuning T8 2024

Hur ser vridmoment ut vid dessa olika mappar? L&[…]

Sista månaderna också nu med "[…]

@apersson850 , Ja bara man ser till att elmotorn […]

dragkrok avtagbar

Komplettera med vilken årsmodell och modell[…]