Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som topic lyder!
När mitt larm på bilen (V70 ll 08) gick och sedan när jag väl skulle sätta mig och lyssna på musik så kommer endast "volvo bilen på displayen upp" och sedan så händer det inte mycket mer, och multifunktionen på ratten lyser inte heller (Höj/Sänk). Vilket den brukar göra när stereon är i sitt esse. Kan detta ha någonting med att larmen gick? Det har aldrig hänt innan tills detta hände? ??:-/

Oerhört tacksam för svar! :D
Perra83 skrev:Stängde du av bilen och startade om den igen? Det brukar kunna hjälpa.

Ja det gjorde jag 4-5/gånger och det är fortfarande så. Displayen lyser men det är ingen "bild" eller, samt att ljudet inte funkar heller. Förstår verkligen inte vad det kan vara!
av V33nom
Sterion ska ju inte dö pga larmet! Det låter ju rätt knepigt! Jag har hund å många gånger så har jag glömt rörelse sensorn på! Det är oxå en 08- jag har!
Deremot så fick jag byte ICM:en till sterion som tydligen har har strulat på många volvobilar! Volvo hade även restat den delen för att släppa en updaterad variant av ICM:en :-) 3800kr för bara delen :-/
V33nom skrev:Sterion ska ju inte dö pga larmet! Det låter ju rätt knepigt! Jag har hund å många gånger så har jag glömt rörelse sensorn på! Det är oxå en 08- jag har!
Deremot så fick jag byte ICM:en till sterion som tydligen har har strulat på många volvobilar! Volvo hade även restat den delen för att släppa en updaterad variant av ICM:en :-) 3800kr för bara delen :-/
Tycker det känns riktigt konstigt. Att det hände exakt i samband med att larmet gick.. Kan det inte vara en säkring eller något? Hoppas inte det är ICM:en! :(
V33nom skrev:Om det är en säkring så skulle inte volvon dyka upp i displayen heller! Men det kan ju vara så att du måste knappa in radio koden ? :-)

Jo men det kommer ingen bild upp alls. Den bara "lyser" men ingen bild...
En åtgärd är att ta ut nyckel ur tändlås, vänta min. 3 min, därefter ta loss säkringen till radion vet ej nummer men står i instr. Bok. Säkringsboxen sitter vid höger fot sida. Vänta någon minut sätt tillbaka. Har du senaste mjukvaran i bilen?
Servicetekniker

@Johannes1975 , @Johannes1975 , Kompetensen g&ar[…]

V90 läggs ner.

Liknande dialog fanns när vi beställde v[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Med andra ord aldrig. Har skrivit flera gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Va de heter det fick jag nog reda på fö[…]