Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Anders E
Vojje skrev:vad är det som kan "pajja"? Oket är sannolikt redan kasst. Finns oket att köpa på B-tema, annars kostar det 1500-2000:- ?
Som sagt, jag hade samma fel och eftersom jag tog det lugnt så räddade jag oket och sparade som du skriver
1500-2000kr.

Men man gör ju givetvis som man vill med sina stålar.
av Jimpen89
Ja sedan jag flyttade så används bilen väldigt sparsamt så kan ske beror på det då. Ska testa att bända och se vad som händer. Tack!
Användarvisningsbild
av Anders E
Uppdatera oss gärna hur det gick sen.
av Jimpen89
Lämnade in bilen för service och kamremsbyte idag.
Fick beskedet "Jag kan konstatera att bromsen kärvar". No shit Sherlock (S)
De hade beställt fel remspännare så fick inte tillbaka bilen och ingen mer info. Har jag tur har de tittat på detta tills imorgon istället för att läsa Aftonbladet.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Jimpen89 skrev: Har jag tur har de tittat på detta tills imorgon istället för att läsa Aftonbladet.

Ett exempel på: "Man känner andra genom sig själv", eller? :wink: :)
av Jimpen89
Haha nog händer det men när jag var där så läste mekanikern faktiskt aftonbladet på nätet :P.

Blev ingen titt på bromsarna för de hade inte tid. Får kolla själv imorgon istället. Återkommer
Senast redigerad av 1 Jimpen89, redigerad totalt 0 gånger.
av Jimpen89
Har äntligen tagit mig i kragen att titta lite på detta efter en tur med Assistanskåren. Glömde bort problemet och kom på det 2mil bort på 110 väg när det började tjuta som fan. Bromsskivan glödde så blev bärgningsbil hem.

Plockade inte lös själva oket pga att jag endast har en parkering att stå på och jag vill inte stå där och inte få ihop det. Jag såg att gummit som är runt kolven är löst vilket jag antar att det inte ska vara. Kanske har det då kommit in en massa skit bakom kolven som gör att den inte går tillbaka?

Lika bra att jag byter oket och har en tid hos Volvo för det men det är så långt bort i tiden. Pris 3000kr. Såg att oket kostar över 2000kr på de flesta ställen så kanske är värt att lämna in den? Hur lätt är det att byta? Måste man lufta osv? Såg att någon tipsade om en bräda mot pedalen för att minska spill. Funkar detta knep fortfarande?
Servicetekniker

@Johannes1975 , @Johannes1975 , Kompetensen g&ar[…]

V90 läggs ner.

Liknande dialog fanns när vi beställde v[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Med andra ord aldrig. Har skrivit flera gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Va de heter det fick jag nog reda på fö[…]