Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Motorn dör /rycker till då och då sporadiskt möjligen mer då den är kall (dislar är ju kalla ganska länge) har läst på forumet att det kunde förekomma problem med en tempgivare men är det någon som varit ute för detta problem?
av Cox
Skulle satsa mina pengar på givaren som sitter på partikelfiltret, läs ut felkoder om du har möjlighet.
Har för mig att det brukar vara den bakre av dom, det finns 2 st
av oldtimersmc
Cox skrev:Skulle satsa mina pengar på givaren som sitter på partikelfiltret, läs ut felkoder om du har möjlighet.

Min djävla kodläsare vägrar att svara på frågan;-)
av Cox
oldtimersmc skrev:
Cox skrev:Skulle satsa mina pengar på givaren som sitter på partikelfiltret, läs ut felkoder om du har möjlighet.

Min djävla kodläsare vägrar att svara på frågan;-)
Kinkig liten rackare med andra ord :D
Blir bilen orkeslös när den börjar rycka ? om så är fallet är det garanterat givaren.
av oldtimersmc
Nae den bara typ s"släpper" dör 2 tiondels sek en gång alt 2 ggr lugnt i 30 sek sedan en ggr till sen lugnt i 2 min sen ett hugg altså random sen så kan det vara lugnt lååång tid
av oldtimersmc
Den ryckte till de sälla jaktmarkerna i dag (kan inte tänka mig att det går att fixa den) (60-70 blås rätt i sidan på fronten) så det är snett som fan där fram o sen så roterade bilen in i bakänden på min sida så ska ni krocka så sitt i en volvo gardinen och krockudden i förarstolen gjorde underverk, en ny erfarenhet :D
av oldtimersmc
oldtimersmc skrev:Den ryckte till de sälla jaktmarkerna i dag (kan inte tänka mig att det går att fixa den) (60-70 blås rätt i sidan på fronten) så det är snett som fan där fram o sen så roterade bilen in i bakänden på min sida så ska ni krocka så sitt i en volvo gardinen och krockudden i förarstolen gjorde underverk, en ny erfarenhet :D
Well, Jag har en till
Servicetekniker

@Johannes1975 , @Johannes1975 , Kompetensen g&ar[…]

V90 läggs ner.

Liknande dialog fanns när vi beställde v[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Med andra ord aldrig. Har skrivit flera gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Va de heter det fick jag nog reda på fö[…]