Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bae
Ja, det kan låta vettigt med som de skriver ovan att avfettningsmedel kan ha gjort detta! Men du har inte åkt i något extremklimat i vinter? Tänkte på att det ändå var rätt ovanliga förhållanden denna säsong. Typ att du kört ute i extremkyla och sen direkt in i en varm biltvätt, eller tvärtom? Ser ju att det spruckit i båda sidoblinkers samt bak, så nåt måste ju ha hänt vid samma tillfälle / tillfällen.
av freeman300
Jag har en XC 70 MY2013 med ca 1100 mil på mätaren och upptäckte idag sprickor på bägge lampglasen bak. Tvättade bilen i går och såg inga problem. Påminner mycket om de bilder som finns lite längre upp i denna tråden. Ska ta några bilder och lägga in lite senare.
Är det nått som byts på garantin kanske?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Varför skulle ett fel som man orsakat själv gå på garanti?

Räcker med en tvätt med fel sorts avfettning för att det ska spricka tyvärr.
av mattish
Det fanns en tråd om just samma problem som detta på Passat-forumet. Det var nog också avfettning som orsakat det, ett medel som var köpt på Vw har jag för mig :shock:
av NorskDrive
Hadde også slike sprekker på begge baklykter på vår 2010 V70 Drive ifjor sommer.
Fikk byttet begge to på garanti. Bilen var to år og gått 4000mil..
Servicetekniker

@Johannes1975 , @Johannes1975 , Kompetensen g&ar[…]

V90 läggs ner.

Liknande dialog fanns när vi beställde v[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Med andra ord aldrig. Har skrivit flera gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Va de heter det fick jag nog reda på fö[…]