Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 9070
Är nästan 100 på att det står i instruktionsboken om detta, vad det är för fläkt som går igång.
Sen en fråga gällande öppnandet av alla rutorna med hjälp av öppningsknappen: Finns det någon möjlighet att ställa om tiden för hur länge man måste hålla knappen intryckt innan rutorna åker ner? Nu får man ju hålla in knappen närmare 10sek innan man får utdelning :evil:
Hade vart skönare med 5sek eller snabbt dubbeltryck
av Kryss70
Kollat manualen

Clean Zone Interior Package
Förbyggande astma-allergi-renare
Utbyggd fläktfunktion som fyller bilen med friskluft vid öppnande med fjärrnyckel.
Tidsintervallet för hur länge fläkten går, minskar successivt fram tills bilen är fyra år.

Interior Air Qualtiy System (IAQS)
Helautmatiskt system som renar luften i kupén från föroreningar som partiklar, kolväten, kväveoxider och marknära ozon.
Filter bör bytas varje år eller var 15 000km.
Senast redigerad av 2 Kryss70, redigerad totalt 0 gång.
Kryss70 skrev:
Tidsintervallet för när fläkten går, minskar successivt fram tills bilen är fyra år.
Förklarar varför min bil slutade strax ett år efter jag köpt den...
9070 skrev: Finns det någon möjlighet att ställa om tiden för hur länge man måste hålla knappen intryckt innan rutorna åker ner? Nu får man ju hålla in knappen närmare 10sek innan man får utdelning :evil:
På min V70II -08 är det cirka 4s som gäller.. Men du kanske syftar på din V70 -04 ?

Eller så är det olika på V70II modellerna 8)
av Kryss70
rosenlorden skrev: Förklarar varför min bil slutade strax ett år efter jag köpt den...
Slutade?
Den ska ju fortsätta, fast inte så länge. Å andra sidan, det lilla man får efter fyra år är knappt nödvändigt.
Men Volvo tycker att astma-allergikernas behov minskar i takt ju äldre bilen blir, och efter fyra år kan det alltså spelakvitta för dessa stackare om de ändå överlevt så länge?
Skitkonstigt!

Och när man ändå håller på att dutta med fjärrkontrolls-funktioner, varför inte ha autostart som flertalet bilar på usa-marknaden! Som kräver exakt två tryck på öppnaknappen vad det gäller arbetsbelastningsgrad (HMM)
Senast redigerad av 4 Kryss70, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Vojje
9070 skrev:...nu får man ju hålla in knappen närmare 10sek innan man får utlösning :evil:
ju snabbare desto skönare :lol:
Fyra sekunder för att öppna och två sekunder för att stänga är det som gäller på min XC70 från 2012.
Fjärrstart finns idag till vissa motoralternativ. Men det är ju i princip olagligt överallt i Sverige ändå. Att köra kortare tid än en minut är inte lönt, och längre får man inte stå och puttra på de flesta ställen.
av Desmodue
Min -08 kör fläkten fortfarande och den är på väg mot 19 000 mil nu, fast det är lite mer sällan och kortare.
Det hade ju varit fint om man kunde ställa in den så att den även hade som syfte att sänka temperaturen en varm sommardag och då kunna programmera hur lång tid man ville köra den.
Schuko MY26

Vi har också defa laddaren som jag kör […]

När stapeln blir grön tänds bromslj[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Bytte till vinterdäcken redan nu för att[…]

Venturatuning T8 2024

Hur ser vridmoment ut vid dessa olika mappar? L&ar[…]