Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av naylor83
Funderar på att köpa V70, antingen version N eller II. Hustrun, som är ganska kort (typ 157cm?), tycker att bältet hamnar för högt upp och "skär in" i halsen i V70N. Det ska ju vara automatiskt justerande, men det verkar inte funka tillräckligt bra för hennes längd och kroppsform.

Så frågan är, finns det någon lösning för att få bältet att sitta bättre på en kort person? De V70 vi har testat har haft manuella säten och har inte gått att höja tillräckligt för att bältet ska hamna över axeln istället för halsen. Jag funderade på om de elektriskt justerbara sätena i V70N har bättre justeringsmån än de manuella, någon som vet?
Senast redigerad av 1 naylor83, redigerad totalt 0 gånger.
Även för mig, som är 183 cm lång, hamnar justeringen av bältet oftast i lägsta positionen i den V70N som jag nu också har. Fast jag sitter inte högst upp.
av naylor83
apersson850 skrev:Även för mig, som är 183 cm lång, hamnar justeringen av bältet oftast i lägsta positionen i den V70N som jag nu också har. Fast jag sitter inte högst upp.
Okej. Ja jag har också (186 cm) märkt att den "automatiska" justeringen inte tycks göra något över huvud taget.

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]