Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kulle
Om du redan gjort en motoroptimering genom polestar är väl nästa steg att plocka bort eventuellt partikelfiltret för lite mindre motståndet i avgassystemet, du bör nog programmera om mjukvaran efter det igen dock.
av AndS
Kulle skrev:Om du redan gjort en motoroptimering genom polestar är väl nästa steg att plocka bort eventuellt partikelfiltret för lite mindre motståndet i avgassystemet, du bör nog programmera om mjukvaran efter det igen dock.
Låter i mina öron som ett heltokigt förslag, hur mycket felkoder och annat strul kommer man att få?
Eller ska man se det som ett ironiskt inlägg?
av perhall
Och hur mycket partiklar kommer det inte ut i luften? Jobbigt att behöva montera på det inför varje besiktning också?/PH
av Kulle
AndS skrev:
Kulle skrev:Om du redan gjort en motoroptimering genom polestar är väl nästa steg att plocka bort eventuellt partikelfiltret för lite mindre motståndet i avgassystemet, du bör nog programmera om mjukvaran efter det igen dock.
Låter i mina öron som ett heltokigt förslag, hur mycket felkoder och annat strul kommer man att få?
Eller ska man se det som ett ironiskt inlägg?
Vet dem som monterat bort det, det gjorde en del på responsen i motorn och även lägre förbrukning, men man måste tydligen programmera om några parametrar i boxen efter det, annars blir det felkoder.
av mattish
Precis som ovan säger så rensar man filtret, inte tar bort det. Man programmerar även bort filtret i datorn. Bilen blir betydligt trevligare och snålare att köra.
av perhall
Nu gör det kanske inte så mycket för föroreningarna om några monterar bort det... men ändå. Inte riktigt schysst att släppa ut en massa partiklar bara för att man vill ha en snabb och snål bil...
PH
Senast redigerad av 1 perhall, redigerad totalt 0 gånger.
av AndS
Jag är kanske lite "enkelspårig", men om man väljer en tung kombi och med en bruksdieselmotor har man inte redan från början valt fel bil om inte en Polestaruppgradering inte är tillräcklig.
Har tidigare fuskat med tävlingsbilar och min åsikt är att det skapar bara problem att hålla på med "fixande" av standardbilar som ska rulla dagligen och med många miltal.
Men tycker man det är kul att skruva med bilen som hobby, så visst.

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]