Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av brigadeiro
pumpnasare skrev:Jag kommer inte ihåg men tror det var 5mm fram och 8mm bak
Ok. Det är ju såklart väldigt lite men om det kan ha effekt på bränsleförbrukningen, borde jag då också kunna anta att det kan ha viss negativ effekt på komfort/stötighet/vägbuller? Vill gärna köpa en V70 där chassit har en standardplacering så att jag får normalkomfort att utgå ifrån.

Jag kan önska att det fanns en bättre möjlighet att komma i kontakt med Volvo direkt för sådana här specifika frågor. Det är svårt för bilsäljarna att ha koll på alla detaljer. Är tanken den att man ändå ska be bilsäljare att ta specialfrågor vidare med experter på Volvo?
av brigadeiro
pumpnasare skrev:Mera
http://www.teknikensvarld.se/2008/05/29 ... -v70-25ft/
Super - tack för de två länkarna!

Frågan är om det då bara kan handla om något specifikt modellår eller om typningen som gjordes 2008 fortfarande gäller för 2.5FT fram tills dags dato vad gäller höjden på chassit??

Vissa hävdar att det endast gällde för ett modellår, medan artikeln i Teknikens Värld får mig att tro att det är så chassit ligger på 2.5FT. Vad tror ni?
av pumpnasare
Jag tror det var bara 09 som den gick som miljöbil, sedan ändrade våra Åsnor i regeringen reglerna igen.

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]