Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sleeper
När ni som har Sensus kör en vanlig tur, utan behov av några av Sensusfunktionerna... vad har ni på skärmen då?
Jag saknar ett elegant "defaultläge" till de tillfällena. Jag ser framför mig ett elegant volvoemblem som snurrar eller en klocka eller något annat avskalat i displayen. Som det är nu antar jag att man under körning antingen har navigationen, eller telefonen, eller media synligt på displayen. Har jag missat något? Vad syns på er dispay när ni åker och handlar mjölk och bröd?
av Droopy
Radion är väl så default detkan bli för min del, det enda du kan välja är skärmsläckaren, och då är skärmen svart. Där har ju Audi lyckats bra med deras skärm som fäls in och ut i instrumentbrädan, mycket diskret tycker jag, man slipper se den om man inte vill.
Användarvisningsbild
av Perra83
En elegant volvoklocka skulle vara fint!

Något som oxå vore bra är att kunna se oljetemp, vattentemp, avgastemp, oljetryck, DPF fyllnadsgrad mm. Vad bilen drar ser man ju först när man tankar.
Användarvisningsbild
av Sleeper
Jag hade hoppats att någon skulle ha något tips men då är det alltså som jag befarade. Det finns ingen najs defaultläge i sensus. Hoppas att det kommer.. och att det går att få via uppdaterad mjukvara om/när det kommer. Själv har jag kartan som defaultläge.
Användarvisningsbild
av laser2
Perra83 skrev:En elegant volvoklocka skulle vara fint!

Något som oxå vore bra är att kunna se oljetemp, vattentemp, avgastemp, oljetryck, DPF fyllnadsgrad mm. Vad bilen drar ser man ju först när man tankar.
+1 :)

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]