Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FreddieAwD
Hei

Sjekket nettopp oljen på bilen min, etter en liten kjøretur for litt knirksjekk på bakluken

Tenkte jeg skulle peile oljen etter service i Mai, pinnen viste nesten ikke olje, eller er den vanskelig å lese...Bilen hadde stått i ro i ca 5 min...
Såg ut som at den var under minimum, tok at påfyllingslokket, er sivet det ut en "sval" røyk fra motoren...
Bilen er kjørt ca 2500km siden service i Mai, er det mulig å svelge unna så mye olje ?
Det er ingen synlige lekkasjer i motorrom, eller på bakken hjemme eller på jobb.
Tenkte jeg skulle måle på helt kald motor i morgen og se hva det ligger på da

Evnt, hvor mye rommer motoren opp til minimums merket ?

Mener også at jeg leste et sted at Volvo tilbakekaller noen v70 og XC 70 for sjekk av oljeforbruk ?

Fredrik
Volvo 185hp AWD D5
D5244T4 motor
av Matzz
Min son har en likadan bil. jag har märkt att den är väldigt känslig på att den står helt plant då man kollar oljan, våran parkering lutar knappt märkbart men backar jag upp visar den fullt på stickan , kör jag upp visar den knappt halv, då tycker jag infarten är nästan plan.

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]