Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MrSmith
Twendor skrev:Har du kjøpt bilen brukt?
Mulig at noen har løsnet den på førersiden tidligere?

Vi har brukt borrelåsfester for å feste NextBase skjermene tidligere, det fungerer meget godt.
Ja, den er kjøpt "brukt" - har vært tjenestebil i Volvo Gøteborg ca 1 år før jeg fikk kjøpt den av Bilia i Norge.
Så, det er kanskje en grunn det.... ikke vet jeg.

Jeg vet jeg har de borrelåsfestene, men jeg har fått meg NextBase Click&Go, da er det kabler etc slik rett i basen.. slipper unna med 1 kabel på nakkestøtte basen mot 3 kabler om man skal bruke borrelåsfestene.... derfor prøver jeg og sjekke dette ut - om du forstår meg
av Twendor
Ja forstår deg godt, og håper du får det til på en enkel måte.
Men vet av erfaring at riktig innstilling av nakkeputer er svært viktig(påkjørt bakfra i Saab 9-3.)
Det ville ha vært en stor skade, uten riktig innstilte nakkestøtter og en sikker bil.
Mitt tips er å få sjekket nakkestøtten på førersiden, og evt få festet den riktig.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
MrSmith skrev:På min så kan jeg høja och senka nackkudden på førarplats ja, men inte på passasjerar plats.
Det er jo noget irriterande når man skal sette en fot til NextBase fast på nackkuddefesten.. men men, får bare velge en annen løsning.
Det kanske är så att det på förarsidan har varit bortplockat, men inte "klickat i" ordentligt? Tryck det neråt och hoppas att det fastnar där, är mitt råd. För det är inte bra att det går att röra på.

Vill du tillfälligt ta bort/höja nackstöden för att t.ex sätta dit skärmar så kan du kolla på ->den här<- beskivningen. Står som nr 1 hur man demonterar nackstöden.
Användarvisningsbild
av MrSmith
XC90_Executive skrev: Vill du tillfälligt ta bort/höja nackstöden för att t.ex sätta dit skärmar så kan du kolla på ->den här<- beskivningen. Står som nr 1 hur man demonterar nackstöden.
Da skal jeg prøve det som står der for og løsne det.. var en slik instruks jeg var på jakt etter - tusen takk.
Skal si ifra om det gikk eller ei, men takk så lenge :)
Användarvisningsbild
av MrSmith
XC90_Executive:

Takker så mye for hjelpen din - den linken du ga meg løste alt sammen..
Jeg mente det var ett sted og trykke for og få dem løs - og det stemte jo, bare at jeg hadde prøvd meg på feil sted.
Så igjen; tusen takk.

:-)-) :-)-) :-)-) :-)-) :-)-) :-)-) :-)-) :-)-) :-)-) :-)-) :-)-) :-)-)
Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]