Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fredrik84
Hej!
Jag och min fru är ute efter en v70 med dieselmotorn i.
Jag har hittat en här som jag är intresserad av http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_V70 ... ?ca=18&w=3

I priset ingår inga vinterdäck men jag har förhandlat mig till aluminiumfälgar med dubbdäck. Min fråga är om priset i förhållande till utrustning och miltal är bra, eller ska man försöka pruta ytterligare på denna bil?
Jag är lite skeptisk till att köpa svart bil för jag hade en volvo 940 som var svart och den oxiderade i lacken när den exponerades för mycket kraftigt solsken, men är det inte så att det är extra mycket klarlack på nyare volvo och man slipper det här problemet?

Vad är för och nackdelar med bilen?
Finns det några "vanliga" fel som man ska försöka hitta?

Tack på förhand
För övrigt är det här ett väldigt bra och informativt forum.
Med vänlig hälsning Fredrik
Användarvisningsbild
av joel80
En bra idé när man köper så pass dyrt är att kolla den via http://www.carfax.se/ innan.. Skulle den ha råkat ut för något tidigare kan du kanske hitta det där.
av jite
Tjena,

Köpte förra veckan en likadan men Caspian blå metallic, ej Hgvpkt men tonade rutor 5st, bluetooth, tidur för dieselvärmaren. Har gått 12k mil, fick med vinterdäck på 16" alufälg. Gav 160k hos en stor aukt. Volvo-handlare i Skåne,och tyckte jag gjorde en bra deal sett till bilpriser.se och andra större handlare.

Jag har dock stött på lite problem i form av att de först fyllt lite för mycket olja så den varnade för det efter sisådär 20mil när set skvalpade till eller nått.

Ny ska jag in med den igen nästa vecka för jag har något skumt typ vinande ljud. De har kollat och kommit fram till att så ska det inte vara, de kunde inte lokalisera felet när jag var där men förmodligen nått lager som börjar bli kasst. Går på "garanti".

I övrigt så är det typ ett rymdskepp, älskar bilen :-)
Användarvisningsbild
av Fredrik84
Okej det låter bra. Har varit och provkört en liknande bil och 175 hästars motorn går ju verkligen som en dröm.
Det blir nog att vi bestämmer oss för att köpa den.
Tack för att ni tog er tid
//Fredrik
Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]