- tis 25 jun 2013, 12:38
Vi hoppas på det :) Men oron finns kvar... Glömde att säga att jag har automat växellåda.
Moderator: Moderatorer
snylften skrev:Förutsätter att den gick som den ska innan du tankade. Undrar vad du fick i tanken? Det borde vara det första verkstaden tittar på. Eftersom du fått motorlampa ska det finnas något att gå på. Ska bli intressant att höra vad som är fel.
Idag tankade jag i Gisslaved. När jag körde därifrån så växlde bilen väldigt konstigt. Det va som att den slängde i växlarna. Hela bilen skakade när den växlade till annan växel. Tänk er när man kör en bil med manuell låda och att du inte lättar på gasen när du trycker in kopplingen. Motorn rusar och sedan släpper du kopplingen snabbt och det blir ett ryck i bilen pga detta. Så kändes det när bilen växlade. Jag stannade bilen och stängde av den, tog ur nyckeln ur tändningslåset och hoppades på att datorn i bilen skulle få en slags omstart. Satte sedan i nyckeln och startade bilen och körde iväg. Då fick jag svårt att få upp den i hastighet samt att motorlampan började lysa.
snylften skrev:Gott! Tar med mig detta till leverantören. Enl Volvia så är det verkstaden som begär ersättning av min billeverantör... Men jag får dra ett mail till VD´n på Bilia Kungälv och begära ersättning. Går ju miste om 6 timmars lön, samt ca 500:- i besnin för att köra fram och tillbaka.Jag skulle nog satsa på en lite mer försiktig approach och efterfråga 3 timmars arbetstidsersättning som visar att du är medgörlig. Det är väl inget som hindrar dig att köra hem igen utanför "normal arbetstid"?
@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]