Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gargamelon
Hej!
Jag har precis köpt en V70 Bi-fuel -12, Momentum. Den är även utrustad med taxipaket, helläder och RTI.

Jag kan inte mycket om bilar och älskar därför den här sidan, jag lär mig massor! Snälla hjälp mig med lite frågor och tipsa mig gärna om vad som helst som kan vara bra!

1. När jag kopplar in min IPhone via USB står det " Connect USB", råd?

2. Jag har ljus läderkläder,är det värt att lämna in bilen och få en behandling av lädret. Vill hålla den så fin så länge som möjligt.

3. Behöver köpa vinterdäck, helst dubbfria för miljöns skull, tips på bra?

4. Bilens nypris var 410.000kr då den togs ut 2012-01-12. Jag köpte den för 274.000kr, hade då gått 300mil (fick 50.000kr i inbyte för min S60 Bi-fuel från 05 som gått 9500mil. Var det ett ok köp?

Vore mycket tacksam för hjälp!!!

Johan
Användarvisningsbild
av Strebern
1. När jag kopplar in min IPhone via USB står det " Connect USB", råd?

Du måste ha minst 1 st låt i Ipoden för att han ska känna av att det är en Ipod, annars verkar inte ipodfunktionen vara aktiv.
Användarvisningsbild
av Micce1980
2. Kanske detta? http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 42&t=45546

3. Köp ej kinadäck och prata med de på däckverkstaden så ska det nog lösa sig. (Jag har iaf inte hört något positivt om kinadäck, mer än priset då.)

4. Jämför med andra på Blocket och Bytbil, lite sent att börja klura på om det var ett bra köp eller ej nu?
av Gargamelon
Tack för svaren! Angående frågan om det var en ok deal är jag bara nyfiken. Är på det klara med att köpet redan är genomfört. Dock har man 30 dagars ångerrätt på Bilia så om flera påstod att köpet var idiotiskt hade jag kunna komma undan.
av Gargamelon
Strebern :

Hur menar du minst ha en låt i Ipoden? Räcker det att jag har en spellista eller måste jag sätta på den för att systemet ska känna av ?
av perhall
Spontant känns ditt inbyte undervärderat med så låga mil. Kolla bilpriser.se så kan du se - du borde ha fått i det lgre privatprisspannet för ditt inbyte, minus fel som bucklor och dåliga bromsar, och i mitten av bilfirmaspannet för den nya./PH
av Desmodue
Jag köpte Volvo läderkit.
Rengöring och behandling, det funkar fint.

Rengöringen av textilen i stolarna har jag provat Volvo, Sonax och Biltema och Biltema är bäst, tro det eller ej.
Sedan läderrengöringen tycker jag att det funkar bra med en mirakeltrasa och vatten också, jag har ljust läder.
av swemax
Rykten säger att IKEA's lädervårdskit är samma som Volvos förpackningarna var i alla fall tidigare identiska förutom färger och dekaler
och det kostar typ 1/4-1/3 del av vad Volvo tar
Användarvisningsbild
av Giggs
Det är Leather Master som tillverkar Volvos lädervårdskit, och säkerligen IKEAs variant också som swemax nämnde.
Jag köper på MIO som har Leather Master i sitt sortiment, finns säkert hos fler möbelvaruhus.
Använder en Conditioner på sprayflaska som både rengör och återfuktar, använder den ganska ofta då barnen (+sambon) skitar ner en del. Tror att det håller längre om man håller efter det hela tiden och inte låter smuts hinna gro in.
Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]