Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag brukar å andra sidan köpa GPS och sollucka till mina bilar. 30-60 i bruttotillägg och max 10 tillbaka efter 3-4 år... samma argumentation går ju att föra med lös GPS../PH
Det är väl så att ny teknik som volvo vill använda kostar en del i början.
Tycker väl att det inte känns riktigt färdigutvecklat och tydligt vad man ska använda detta till.
Om man nu köper till RTI, varför skall jag köpa till kartfunktionen i sensus?, hade varit snyggare om det var så att RTI ersattes med sensus kartfunktion. Grundtanken med sensus kan jag förstå om man bygger in en surfplatta i bilen att man ska kunna ha större frihet att välja appar som man vill använda samt att det hela integreras med bilens funktioner typ VOC. Uppdateringar till bilens olika mjukvaror skulle kunna uppdateras av bilägaren själv istället för att man åker till verkstaden. Givetvis med ett giltigtserviceavtal :roll:
Men det kanske kommer i framtiden klarna vad man ska ha detta till.
Väldigt bra idé att bilägaren själv uppdaterar. Nu är ju ett problem (som iofs löser sig i framtiden) att det tar t ex 55 minuter att ladda ned en ny mjukvara. Hemma vore det ju inget problem om det tog säg 3-4 timmar var 3:e måndag. Man kan ju grilla, klippa gräset, skotta snö etc. under tiden. Onödigt att ha en mek för 1400,- i timman för ändamålet..
PH
Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]