Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guru
croquemonsieur skrev:Okej. Jag vet inte om dessa antaganden är rimliga, men jag har tänkt mig något i stil med detta.

Äga 3-4 år, 4500-6000 mil.
-10, -11 (båda motorerna).
5000 mil 160 kkr (2.5FT), 9000 mil 200 kkr (D5).
Kontant alternativt billån med ohyggligt aggressiv amortering.
Med dessa förutsättningar hade jag tagit en 2.5FT. D5 kan vara intressant om du ofta drar tunga släp/husvagn.
Användarvisningsbild
av MartinS
Använd det här arket och pilla in siffror du tror på. Mycket varierar ju beroende på finansieringsform, var man bor (försäkring etc.) och i vilket skick bilen man köper är i (däck, annalkande storservice etc.)

http://www.gunneby.se/milkostnad.xlsx

/Martin
Senast redigerad av 1 MartinS, redigerad totalt 0 gånger.
av Dannelitho
Tack för excel filen MartinS.

Har precis köpt en V70 II 2,5FT Momentum -09 (inhandlades igår).
Är super nöjd än så länge. Har dock några enkla frågor =)
När man sitter i baksätet så finns ett 12v uttag mellan stolarna framför. Tror även att det är knappar för sätesvärme bak (kommer inte ihåg nu) hur som helst. Så saknar jag en kåpa av något slag där under. Tror bara att det är en skyddskåpa?
Någon som vet vad en sådan heter på fackmässigt språk och vad det kan kosta att köpa och ifall det finns att köpa begagnat?

Fråga 2, har tänkt att eftermontera el-infällbara backspeglar men undrar om det är möjligt på denna modell? Har läst något om att man måste ha ett visst antal trådar framdragna till backspeglarna? Hur många trådar måste man ha samt hur många trådar är det på denna modell?

Mvh
Dannelitho
MartinS skrev:Använd det här arket och pilla in siffror du tror på. Mycket varierar ju beroende på finansieringsform, var man bor (försäkring etc.) och i vilket skick bilen man köper är i (däck, annalkande storservice etc.)

http://www.gunneby.se/milkostnad.xlsx

/Martin
av Rådlös
Täckluckan skall finnas där som du beskriver. Någon kan ha sparkat bort den av misstag eller fumlighet? Kolla på golvet under framsätena. Jag tittade på min och det står ett nummer på baksidan: 30215150. Man får dock inget svar på dom Volvoreservdelar som jag har tillgång till på nätet.
Tag numret och visa upp för en reservdelsbutik så får dom leta manuellt i en pärm eller på sin dator. Eller så får du "ta med" expediten ut till bilen och peka.
Min bil: V70 2.0F -08.
av Dannelitho
Tack för snabbt svar. Köpte bilen hos bilhandlare och han försökte sätta dit en täckkåpa från en -10 men det var tydligen andra fästen. Får åka till Volvo imorrn och kolla.
av Rådlös
En rättelse: Detaljnumret skall vara 30715150. Jag såg fel i mörkret i natt.
Nu tillför inte detta något nytt, jag får inget vettigt svar ändå på dom sökkanaler jag har tillgång till. Men när du går till Volvobutiken så kan du ändra på din minneslapp.
av GTHunter
Spoiler »
Jodå, med detta art. nummer finner man locket på bland annat bildelsbasen.se
Kostar 40-50kr + frakt. Så de borde kunna få fram det även på Volvo (om det nu går att köpa löst???).

/Per
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Citera inte hela föregående inlägg. Tryck besvara istället.
Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]