Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Volvo påstår ju att MY14 är rekord i Volvos historia gällande uppdateringar.
Jag är helt övertygad om att det inte är så.
Vilket ÄT kom flest ändringar?
Jag är övertygad om att t ex MY81 slår MY14 med hästlängder!
Nya strålk 240
Ny panel 240
uppdaterade motorer 240
nya motorer 340
Volvo 240 turbo
etc.
PH
Man har väl aldrig tidigare faceliftat 4-5 modeller samtidigt? Några småändringar sker ju varje år på alla modeller och har alltid gjort men det gör det ju inte till en facelift för det.

/Martin
Jag håller med TS.

Särskilt på xc70 är det nästan pinsamt att kalla det facelift. Nya nästan likadana baklysen och en bikakegrill samt digitala instrument är enda skillnaden. Jag hade väntat mig nya dörrsidor invändigt, flera nya färger och fälgar, nya klädslar, nya drivlinealternativ, nya strålkastare, en ny baklucka med helt annorlunda utseende osv.

60-serien har däremot fått vad man kan kalla en facelift.
apersson850 skrev:För XC70 glömde du den monumentala skillnaden att de silverfärgade ramarna runt ljusen i främre stötfångarna nu bara når runt halva fyrkanten, inte runt hela som de gjorde innan! :D
:lol:
Detta avgjorde att jag beställde en sådan :wink:
Idag är väl en stor del av ÄT:na mjukvara. Räknar man in timmarna för detta så kanske det stämmer. MY81 så var det ju inga datorer i bilarna - bara reläer och skruv och mutter. Tom kromlisterna var äkta krom...... :) Har tom räddat en förstörd batterikabel på en 240 genom att slita av en kromlist och linda runt batteripolen och sedan till chassit. Funkade för att ta sig från platsen.
Med tanke på att motorutbudet inte förändrats (ännu) så håller jag med perhall. Jag har varit hos en ÅF och kollat in de nya bilarna och tycker inte skillnader och förbättringar är så markanta. Men det kommer ju lite nya grejer längre fram i höst. Då kan vi ta upp jämförelsen igen.
Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]