Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GTHunter
Hej,

Har nu haft min V70 MY13 med R-Design paket ett par veckor. Är rätt ny på detta forum men har redan hittat mycket "godis" här!

En fråga:
Beställde bilen med stänkskydd runt om men när jag hämtade bilen saknades de bak. Säljaren säger att det inte finns till R-Design bak.
Det är väl säkert så men finns det någon här som löst detta på annat sätt? Går det "modda" några andra stänkskydd så det ser snyggt ut?

Tacksam för svar!

/Per
Användarvisningsbild
av moose
Använd sökfunktionen skall du se att du hittar minst 3 trådar om detta under senaste året...
av GTHunter
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt och ber någon vänlig själ att låsa tråden.
Bränn gärna upp den också så alla slipper se den.

/Per
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Känns vansinnigt att de släppt igenom en bil i produktion med bara stänkskydd fram utan att meddela dig. Borde stoppas i konfiguratorn kan jag tycka. Ännu värre om du betalt fullt pris.

Men det kanske går att lösa som Densefay skriver.
av GTHunter
Racetwin2 skrev:Känns vansinnigt att de släppt igenom en bil i produktion med bara stänkskydd fram utan att meddela dig. Borde stoppas i konfiguratorn kan jag tycka. Ännu värre om du betalt fullt pris.

Men det kanske går att lösa som Densefay skriver.
Hej,

Ja, det gick mycket bra att beställa bilen med stänkskydd runt om. När jag hämtade den var försäljaren lika förvånad som jag att det inte satt några bak. Men efter ett kort telefonsamtal till verkstaden fick vi reda på att det inte går att montera. Fick då ett avslag på 1 000kr + full tank vilket kändes ok.

/Per
Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]