Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bjorkenb
Då min fru bytte cd- skiva i cd spelaren visades meddelandet " spelar fel" på displayen, kan tilläggas att det inte var en brändskiva. Skivan gick att ejecta men tryckte man in den igen så kom detta meddelande upp igen. Vad kan detta vara för fel, något skit som letat sig in? När jag sedan efter ett par dagar prövade igen så uppstod samma fel men denna gång var det ett gäkla jobb att få ut skivan.
av joskarl
När min XC70 -11 var ett halvt år fastnade en skiva. Fick ut den efter visst besvär. Några månader senare fastnade en annan skiva. Fick aldrig ut den, men fick ny radio på garantin. Samma larmtext.
Användarvisningsbild
av Anders E
Testat med en annan skiva? Som du skriver verkar du bara testat med samma skiva
hela tiden.
av bjorkenb
Har prövat med olika skivor(ej brända), med samma resultat. Det som är mest lustigt är att problemet uppstod då frugan skulle byta från en skiva till en annan.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Nja, är väl inget lustigt i det, det är ju störst sannolikhet att ett fel uppenbarar sig när mekaniken i cd-spelaren får jobba, och sitter felet i in/utmatningen så är det ju precis när man byter skiva som ett eventuellt fel uppdagas.
Användarvisningsbild
av Anders E
Jag hade först testat med en hederlig rengöringsskiva för cd, en sån med en liten borste
på undersidan som rengör linsen.

Testa det billigaste först.
Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]