- ons 22 maj 2013, 10:42
#756531
Kul att det blev lite respons!
Tyvärr vet jag inte hur man citerar flera i samma post, så jag tänkte svara på alla inlägg/frågor i en och samma post.
Pendlarbil är kanske lite fel ord egentligen. Jag kör strax under 60 mil enkel väg till och från jobbet, så komfortabel och trevlig bil att köra böjar bli viktigt. Totalt blir det ca 6k mil om året bara ToR jobbet, så det känns vettigt att köpa en bil som redan gått en del och sjunkit i pris, ist för att köpa en nästan ny och lägga massor med mil på.
Ang Awd som några inte tycker behövs, så är det säkert helt rätt, jag klarar mig utan, men med tanke på den högst tveksamma snöröjningen på många av våra stora vägar så är det en fin grej att ha. Börjar ledsna på snö/moddsträngar och frenetiskt blinkande antispinnlampor :evil:
Den specifika bilen i topic är reggad på en privatperson som har en enskild firma. Så det finns ju ett företag bakom, även om det kanske skulle kännas bättre med ett ab eller så.
Hur är det med kontroll av mil och sånt då? Kan jag gå in på en Volvoverkstad och be dom kolla upp chassienr även om den är importerad?
Är det egentligen något "fel" på 185hk-motorn? Det borde ju vara en utsorterad och välbeprövad pjäs med tanke på att detta är sista årsmodellen, eller?
Tyvärr vet jag inte hur man citerar flera i samma post, så jag tänkte svara på alla inlägg/frågor i en och samma post.
Pendlarbil är kanske lite fel ord egentligen. Jag kör strax under 60 mil enkel väg till och från jobbet, så komfortabel och trevlig bil att köra böjar bli viktigt. Totalt blir det ca 6k mil om året bara ToR jobbet, så det känns vettigt att köpa en bil som redan gått en del och sjunkit i pris, ist för att köpa en nästan ny och lägga massor med mil på.
Ang Awd som några inte tycker behövs, så är det säkert helt rätt, jag klarar mig utan, men med tanke på den högst tveksamma snöröjningen på många av våra stora vägar så är det en fin grej att ha. Börjar ledsna på snö/moddsträngar och frenetiskt blinkande antispinnlampor :evil:
Den specifika bilen i topic är reggad på en privatperson som har en enskild firma. Så det finns ju ett företag bakom, även om det kanske skulle kännas bättre med ett ab eller så.
Hur är det med kontroll av mil och sånt då? Kan jag gå in på en Volvoverkstad och be dom kolla upp chassienr även om den är importerad?
Är det egentligen något "fel" på 185hk-motorn? Det borde ju vara en utsorterad och välbeprövad pjäs med tanke på att detta är sista årsmodellen, eller?