Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hollan skrev:1,6l diesel med 2 ventiler per cyl alltså d4162 har ingen bytesintervall och ingen adaptivtank/påfyllning som dom äldre 4 ventilarna alltså d4164 bättre än så här kan jag inte förklara och motorbetäkningen hittar ni på en vit etikett sitter oftast på kamremskåpan
2ventilaren kom 2011 års modell i s40/v50 och brukar kallas d2 och den släpa ett år till dom stora alltså 2012or på v70/s80 här kan jag ha fel för mej men jag är säker på att har du 2ventiler per cylinder inget filterbyte
Jo, men samtidigt så hävdar ju en del att 2-ventilsmotorn (D2) i V50-modellen av modellår 2011 har den äldre konstruktionen med påfyllning av Eolysvätska (dieseladditiv) samt i Volvos fall partikelfilterbyte vid 12.000 mil. Dock inte i V50 D2 2012 (som jag själv kör). Även om jag personligen skulle strunta fullständigt i Bilias och liknandes tokigheter, så har Volvo detta inskrivet i serviceschemat.

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]

Nyckeln går ej i tändningslåset

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av ny[…]

@batmac ,Pannlampa på(?) Ja det börjar[…]