Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av erniefågelholk
har kört i 1 år med kcr box på min v70 aut D3 -11
Alla verkar så negativa till kcr
själv är jag helnöjd m effekt vridm. ökning
växlingspunkter mm

någon som har andra erfarenheter ?
EJ allmänna synpunkter :!:
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Vänta b ara tills du får byta pf filtret pga av igensotning. Har hänt tre av mina bekanta med boxar ifrån olika fabrikat bla KCR. Tänk dock på att boxens enda uppgift är att ställa på pumpen och har inga andra säkerhetspremiser än en laddtrycksspärr. Så den anpassar sig inte efterväder och vind så att säga. Boxen lurar ju tryckgivaren till bräönslet att det är för lågt. Det är din bil men jag skulle skaffa ett riktigt program. Detta är erfarenheter jag har.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ja, partikelfiltret maskerar verkligen all sotrök som boxarna ger eftersom det fastnar i filtret.

Titta på en bil UTAN filter som är KCR-boxad, trampa gasen i botten så ryker det ju som ett polskt kolkraftverk...
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Har båda mina bilar chippade med BSR både min 9-3 1.9TID och min V70 D5 02:a. De ryker inte mer än en bensinare men jag förstår vad du menar. Provkörde en 9-5 3.0 TID med KCR-box. Den gick som satan men den rök hej vilt
av Nordan
9-5 3.0 TID ryker även utan box, haft en sån.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Nordan skrev:9-5 3.0 TID ryker även utan box, haft en sån.
Ok. Min arbetskompis har en sådan en 2005. Den ryker inte mer än min V70 D5 men den saknar box.
av erniefågelholk
VolvoB20 skrev:Ja, partikelfiltret maskerar verkligen all sotrök som boxarna ger eftersom det fastnar i filtret.

Titta på en bil UTAN filter som är KCR-boxad, trampa gasen i botten så ryker det ju som ett polskt kolkraftverk...

bilar utan partikelfilter är kanske inte av senaste årsmod
likaså kcr boxen är också kanske inte upp to date på dessa bilar
även kcr utvevklas ??

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]

Nyckeln går ej i tändningslåset

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av ny[…]

@batmac ,Pannlampa på(?) Ja det börjar[…]