Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av farmerswalk
Hur noga är det egentligen med passformen/monteringen av dörrar, lister och liknande? På min V70 -11 sitter höger framdörr lite högre än bakdörren. Linjerna följer inte varandra riktigt. På förardörren sitter listen längst ner lägre än listen på bakdörren. När jag lyfte i bagagen när den var stängd gnärkte det rejält. Därav mitt oljud i bagagen. Tittar man noga ser man att dörrar sitter lite längre ner/upp/ut lite här och där. Får man leva med det eller hur mycket kan de passa in dörrarna/listerna? Bakre stötfångaren livar inte riktigt ihop där den möter bakskärmen. Sett det på flera V70:ar. Går det att justera?

Mycket frågor nu....

Mvh Tomas
Användarvisningsbild
av JagulareN
Hade samma problem med min huv som låg närmre den vänstra skärmkanten än den högra. Påpekade detta för volvo när jag hade inne bilen på service, vilket var fixat tills jag hämtade ut den. Är bara att kontakta din volvo återförsäljare så ska detta ingå i nybilsgarantin. Dörrarna & bakluckan på din bil borde inte vara några problem att justera till. Hur det är med bakre stötfångaren vet jag inte, men jag antar att detta borde gå att justera med.

Nu vet jag inte hur mycket det är som skiljer i passform. Men är det en riktig synlig märkbar skillnad så ska du inte ge dig förens det är fixat.
av dst02
Dörrarna fram ska ligga något högre än bakdörrarna pga av vindbrus och att de inte ska synas i backspegeln att bakdörren sticker upp över framdörren. Samma sak är det med att dörrarna sticker ut lite mer i sidledd också, de skall inte ligga helt flush, ca en halv millimeter utanför.
Användarvisningsbild
av ah17
dst02 skrev:Dörrarna fram ska ligga något högre än bakdörrarna pga av vindbrus och att de inte ska synas i backspegeln att bakdörren sticker upp över framdörren. Samma sak är det med att dörrarna sticker ut lite mer i sidledd också, de skall inte ligga helt flush, ca en halv millimeter utanför.
Kan notera samma sak på min angående höjden. Däremot har jag justerat in förardörren cirka en millimeter - nu så gott som parallell med bakdörren, precis som på passagerarsidan. I vissa vindförhållanden hade jag ett irriterande vindbrus som jag efter justeringen upplever som något mindre.
V90 läggs ner.

Jo, jag vet att beslutet tas inom EU. Jag fundera[…]

Hjulskifte i skydd av det allt tidigare mörkr[…]

spridare tätring

Hej Det är möjligt att kopparbrickan ha[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Typen av låsbricka kallas starlock.