Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av paso
Om nu ÅF skall ha nya bilen några dagar extra för att montera diverse prylar, varför ens fundera på skruva lite själv för att få nya bilen 100% komplett?
Användarvisningsbild
av joel80
För mig var det så enkelt att jag inte hade tillräcklig koll på alla småsaker man kunde extrabeställa. (Dålig försäljare kanske som kunde sålt på mig mer...)
Sen har jag hittat vissa av de saker jag köpt till som extratillbehör betydligt billigare via nätet än vad jag skulle fått betala om jag köpt det samtidigt som beställning.
av stahre87
Kan ni som monterat skydd på era bilar lägga upp bilder? På resultatet alltså. funderar på att montera jag med, men vill se om det blir en stor skillnad på utseendet :P
Användarvisningsbild
av joel80
Kan ta ett par bilder på det imorgon. Tänkte ändå ta några "sommardäcksbilder" och lägga upp efter jag spolat av bilen lite.
:)
av Johanu71
joel80 skrev:För mig var det så enkelt att jag inte hade tillräcklig koll på alla småsaker man kunde extrabeställa. (Dålig försäljare kanske som kunde sålt på mig mer...)
Sen har jag hittat vissa av de saker jag köpt till som extratillbehör betydligt billigare via nätet än vad jag skulle fått betala om jag köpt det samtidigt som beställning.
Det var just det att ÅF begär 895 kr paret och jag kan få tag på orginal annat hål för 595kr paret. Tack för alla tips. Jag kommer att montera själv. Lägger upp lite bilder när jag fått bilen. Tänkte ta lite bilder ihop med Amazonen, det skiljer ju faktiskt ganska precis 50 år mellan bilarna.
av 2444ever
Johanu71 skrev:...
Tänkte ta lite bilder ihop med Amazonen, det skiljer ju faktiskt ganska precis 50 år mellan bilarna.
Den där Amazonen måste du lägga upp bilder på, är närmast ett krav om man har en sån gammal goding :)
Användarvisningsbild
av joel80
Om du nu ville ha fler bilder.. :)
Och hur det ser ut på en V70...

Bild
Bild

Tycker dom är ganska subtila.. står inte ut för mycket, blir en fin detalj istället.

Lägger upp en närbild också där man ser de två skruvarna (övers) och ett av de hål jag inte använde då jag skippade att nita fast dem.
Bild
av Johanu71
Fick bilen igår. :D

Var in på Volvo idag kl.08.15. Beställde stänkskydd. Skulle komma på tisdag.
Kl. 12.30 får jag SMS at de finns att hämta. Ordern han med bilen från S-holm på morgonen. Leverans 3 gånger i veckan till Gävle.

Hem till garaget, lossade tre skruvar i innerskärmen, ersatte dem med tre nya från påsen och monterade stänkskydden. Det är allt som krävs enligt monteringsanvisningen. T.o.m. Jag med nästan centrerad tumme fick det gjort på 20min totalt.

Snabare och enklare än så går det väl knappast att komma undan med.

Min gamla V70 höll på sådär[…]

Enligt Volvos chattsupport är där kä[…]

CarPlay i v70 2016

Frågan är. Hur påverkas denna n&a[…]

Volvo Assistans - och sedan?

Jo precis Det är ändå bra detta t[…]