Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ajson
Hejsan.

Köpte min V70 2,5 FT-10 för någon vecka sedan.

Tycker mig höra ett gnisslande ljud ifrån bromsarna ibland. Särskilt efter att man har haft den elektriska handbromsen ilagd, även hört ljudet svagt ibland när man kör bilen och svänger konstigt nog. Låter som att bromsen svagt svagt ligger an/på.

Bilen är nybesiktigad samma dag som jag köpte den och hade då inga anmärkningsvärda bromsresultat. så gott som helt jämt..

Hur upplever ni andra detta med elektriska handbromsen och eventuella ljud ifrån bromsar efter att den har legat i. Är detta normalt att det låter lite grann ifrån bromsarna efter att handbromsen varit i?

Lite nyfiken att höra om era åsikter/upplevelser innan jag kört mina 3 månader som jag hade garanti på bilen..Om det nu skulle visa sig vara något krångel/onormalt med min handbroms..
( Har 16 mil till firman där jag köpte bilen så det är ju inte bara att svänga förbi där direkt för att diskutera detta med dem/be dem titta på det hela.. ) :roll:
V90 läggs ner.

Jo, jag vet att beslutet tas inom EU. Jag fundera[…]

Hjulskifte i skydd av det allt tidigare mörkr[…]

spridare tätring

Hej Det är möjligt att kopparbrickan ha[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Typen av låsbricka kallas starlock.