Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gurra82 skrev:jag har konstaterat att jag skall aldrig ha en diesel bil utan värmare iaf. Det borde vara standard på alla diesel bilar, för det tar lång tid innan man får en behaglig värme i bilen
Och i nya direktinsprutade bensinbilar, de testade nyligen värmen i en massa bilar i tyska ams och sämst var Golf 1,2TSI... sämre än dieselbilar som 520d och Audi 3,0TDI... (ingen av dem hade värmare...). Min T4 har ok värme men inte som 244 GLT-83.../PH
perhall skrev:
Gurra82 skrev:jag har konstaterat att jag skall aldrig ha en diesel bil utan värmare iaf. Det borde vara standard på alla diesel bilar, för det tar lång tid innan man får en behaglig värme i bilen
Och i nya direktinsprutade bensinbilar, de testade nyligen värmen i en massa bilar i tyska ams och sämst var Golf 1,2TSI... sämre än dieselbilar som 520d och Audi 3,0TDI... (ingen av dem hade värmare...). Min T4 har ok värme men inte som 244 GLT-83.../PH
I vilket väderförhållande vad detta test utfört i?

Jag har har ju alltid bil med motorvärmare och kupefläkt, min Renault Diesel har jag motor+kupe, fungerar kanon, men känns lite billigt om man jämför med Volvon och värmare. Men kan ju tycka att en BMW eller Audi diesel för 400000+ borde bara ha en värmare standard, kan jag tycka, väldigt sällan man ser begagnade bmw audi som har värmare dessutom
Problem baklucka

Det är troligtvis fukt i dämparna som or[…]

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]