Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Undrar hur original monteringsatsen till volvos takspoiler ser ut? Hur längsta är dom rostfria m5 skruven samt hur grov den självhäftande tejpen är?
Ska till och montera en kopia. Har köpt självhäftande monteringstejp men vill ju inte att den ska bli för grov så vingen ser ut att sitta i luften ovanför taket...
Går det att köpa bara montering satsen?
Senast redigerad av 1 stahre87, redigerad totalt 0 gånger.
Ett tips: Försök att lägga ner lite mer tid på att både använda sökfunktionen samt att skriva bättre trådnamn. Finns fler trådar om montering av vinge samt länkar till monteringsanvisning.

Det har varit en hel del diskussioner om dessa piratvingar och det har varit mycket negativt. Och att betala några kr extra för en original är klokare.
Rubriken märkte jag inte för än nu att den blev för kort, hela texten jag tänkte skriva syntes innan jag "skicka"men tydligen blev det för långt. Jag har både googlat o sökt i forumet här, hittar en hel del om just monteringen och även volvos egna monteringsanvisning men inget där har svarat på frågorna jag ställt här.(hur långa m5,samt grovlek på dubbelhäftande, och om man kan köpa bara monteringsdelen)

Att köpa kopior må vara sämre (kanske, ser dock inte någon skillnad på denna och original) Betala några kronor extra... Jag köpte min vinge på tradera och med frakt blev auktionens pris 580:-. Har lämnat den på lackering hos någon jag känner och betala 1000 för det. En original hos Volvo färdig lackad kostar ca 4000:- det är alltså dom där 2500:- du menar är "några kronor till"?
580kr må vara en väldigt bra pris. Priser för dessa piratvingar har varit ca 1500kr och lägg på 1000kr för lack så skiljer det inte mer än 1000kr, fick förövrigt bra rabatt när jag frågade hos volvo och jag skulle få betala 3200kr för en lackad. Och då ingår alla monteringstillbehör! :wink:
ymmot skrev:2540:- för att vara exakt.....

http://shop.bildeve.se/takspoiler-p-110-c-428.aspx
Det är för olackerad vinge så om man väljer en pirat för det priset trådskaparen betalade så är orginalet 2000:- dyrare. Sen får man välja som man tycker skillnaden är värd det.
Skruvarna är det ju bara testa med vingen lös hur lång du får in och ta en lite kortare.
Lustigt jag betalde 2540:- lackad o klar. På Bilia........

Fakta & fördelar

Snyggt designad i bilens formspråk, ger spoilern en elegant och sportig förlängning av taklinjen

Färganpassad till bilens kulör

Standardmonterad på V70 R-design

Monteras på ovansidan av bakluckan. Fyra hål för fästskruvar måste borras

Integrerat bromsljus finns ej att tillgå till denna spoiler

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]

D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]