- lör 02 mar 2013, 20:24
#733870
Drive har du alltid kritiserat för dess ynka effekt, dyra service och korta serviceintervaller.
Ja, jag har dömt MIN föredetta bil ja, en drive full av fel och bekymmer,ingen dålig ton för det.
Utlägg, tja de säger i mina trakter.
perhall skrev:dst02 skrev:Nu får du faktiskt skärpa dig!!! Jag har aldrig dömt ut DRIVEn och jag har aldrig skrivit att den är kass. Antingen blandar du ihop mig med nån annan eller så har du extremt dåligt minne. Oavsett vilket så skärp dig!! Din ton här på forumet är under all kritik. Det är väl du om någon som har dömt ut DRIVen! Dessutom är din svenska närmast obegriplig, jag förstår inte vad "utlägg" betyder, för några såna har jag inte haft./PHperhall skrev:DRIVe har ju det dyra partikelfilterbytet vid 12 000 mil (10 000 ca + ord service) men när ska D3:s partikelfilter bytas och vad kostar det? Ingen här på forumet har nämnt det som ett problem.
Det verkar ju rätt mycket dyrare med service till diesel allmänt och dyrare försäkring när jag har kollat.
Funderar på en diesel men är tveksam till om det blir så mycket billigare i slutändan...
PH
Trodde du hade full koll på de här så som du har kommenterat,dömt och haft dig om hur kass drive är i jämförelse med D3 mfl och haft
åtskilliga utlägg om hur dyr driven är att serva jämfört med de andra.
Partikelfiltret vad Jag vet byts inte på drive/d2 heller, den har också regeneerering eller så va de bara nåt mjukvarufel på min bil där regeneereingen startade emellanåt.
Drive har du alltid kritiserat för dess ynka effekt, dyra service och korta serviceintervaller.
Ja, jag har dömt MIN föredetta bil ja, en drive full av fel och bekymmer,ingen dålig ton för det.
Utlägg, tja de säger i mina trakter.