Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

andreas_lofgren skrev:Var med och bjöd på S80in på netbil nyss men lade av när jag passerat lämpligt bud om nya sommarfälgar (endast hallickar har kromfälgar), vinterdäck, sannolikt sommardäck nästa år räknades med - kombinerat med att bilen saknade några utrustningsdetaljer jag egentligen ville ha. Reservationspriset nåddes aldrig heller.

Som ovan nämnts så är nog inte S80 V8 nånting som springer ur hallarna så det kommer nog nya tillfällen.
Nu ligger den på netbil igen med avslut om 4 dagar. Dom släppte den alltså inte för det priset någon ville ge antar jag.

Fast jag tror inte det är kromfälgar? Det är väl vanliga ljusa Fortuna? På bild tre ser de i allafall väldigt ickekrom ut.

/Martin
Jag tror köparen drog sig ur. Bilen köptes efter auktionen via Köp Direkt för 138' av en person med ett ganska otrevligt användarnamn (modell "Fuck You_58"). Ibland ligger det en del konstiga motiv bakom vissa köpare (läs jävlas med uppdragsgivare).

Jag har i stort sett gått vidare från just det här exemplaret. Visst den kanske går att få loss hyffsat billigt (130?) men det är en färg jag egentligen inte vill ha, emblemen saknas, fälgarna är fula, däcken är slitna, vinterdäck saknas helt, den har inte 4C eller automatiska farthållaren.

Jakten på kul bil till våren är dock i full gång på alla fronter, även Volvo V8 i andra former 8)

Det där verkar inte funkar så bra, min […]

V90 läggs ner.

Ja, 7% av nybilsregistreringarna för diesel &[…]

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]